Utställning för Amstaff?

Luchador

Trådstartare
Finns det utställningar här i sverige för amstaff? Tillåtet att ställa ut utländska med helkupering?

Någon som har en skönhet att visa upp?:love:

Sv: Utställning för Amstaff?

Renrasig registrerad Amstaff får delta på alla SKK:s utställningar, även de kuperade, om hunden är född i land där kupering är tillåten. Nu verkar det däremot vara på gång ett förbud mot deltagande av kuperade hundar på utställning, men det lär enbart gälla hundar födda efter 2008-01-01.

Är hunden oreggad får den inte delta på någon officiell utställning. Då blir det blandisutställningar anordnade av i princip vem som helst.

Såg nu att det redan var beslutat, men det gäller som sagt bara hundar födda efter 2008-01-01.

Varför är det dumt ?

Tycker det inte är en dag försent att införa ett sådant förbud, att kupera öra/svans på en hund är ju vansinne i dag ...

Varför är det dumt ?

Tycker det inte är en dag försent att införa ett sådant förbud, att kupera öra/svans på en hund är ju vansinne i dag ...

jo det stämmer. MEN de redan existerande hundarna, som kanske tävlat i många år ska väl inte straffas för det=?

Det ska gälla för hundar som är födda från 1 januari 2008. De som är kuperade innan får fortfarande ställas ut.

Jag är också helnöjd. De som är villiga att bidra till djurplågeri ska inte vara välkomna i våra utställningsringar. Helst skulle de uteslutas från prov också.

Nej jag hade också sett att dom förbjöds på övriga prov också, men man får väl vara glad för det lilla ...

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 060
Senast: Myrten
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 482
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 019
Senast: MML
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
757
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka