Utställningsförbud på kuperade hundar

Sv: Utställningsförbud på kuperade hundar

men kära nån. MYNDIGHETEN ska läggas ner, men VERKSAMHETEN ska fortsätta. har du lyckats missa det? myndigheten har inte fungerat särskilt bra, jag hade föredragit att man behållt den men ändrat på det som inte fungerat, men nu har man alltså valt att göra på ett annat sätt.

skit i barrering, låt oss säga doping istället. lätt att bevisa. är det okej om man dopar hundarna då?

Ja men verksamheten lär nog inte hållas igång spc länge då dom inte kommer få ngr pengar för det,och att underhålla verksamheten genom donationer lär inte hålla i längden heller-tyvärr...

Ja skit i barriering;)
men att dopa hundar i vilket syfte menar du då? visst det är ju Inte rätt att dopa NÅT djur,men det är Inte lika illa som tex barriering,och jag tycker då att dopade djur Inte ska få tävla nej,just av den anledning att det är lätt bevisat och att doping kan utföras "när som helst" = dvs när man själv vill!

Medans kupering är permanent (hur fasiken stavas det då?? *kliar mig i huvudet,aja skit samma:D ) och man melar då inte fram och tillbaka med att sätta dit öronen och plocka av svansen eller tvärtom-Om det ens skulle gå att göra så,men jag tror nog att ni förstår vad jag menar;)
 
Sv: Utställningsförbud på kuperade hundar

och herregud va löjligt att gå till personangrepp mot brandgul. "hej jag är fem år och gillar att kasta bajs i sandlådan" liksom. låt oss hålla diskussionen på en vettigare nivå please.

Vad fan Nu då?!:mad:
vaddå personliga påhopp???!! när då?
gällande hedersmedaljen eller? Bahaha snälla nån! Jag delar väl då knappst ut några sånna heller och jag menar ju det-det är väl synd att Brandgul inte får ngn hedersmedalj för sin hjälteinsatts!! whats the problem?!

sen kastar jag inte bajs I sandlådan-jag kastar ju UT bajset ur min katts sandlåda;)

Näe skämt och sido-det var faktiskt Inget personligtpåhopp från min sida,det var det Inte menat som iaf!
 
Sv: Utställningsförbud på kuperade hundar

Tänk... jag trodde inte psyket satt i svansen!! Bullshit.

Det har jag inte påstått att det gör heller!
men du missade väl att läsa det jag skrev om att det är ett plus från min sida att min kommande imp. hund redan är kuperad!:smirk:
 
Sv: Utställningsförbud på kuperade hundar

Det har jag inte påstått att det gör heller!
men du missade väl att läsa det jag skrev om att det är ett plus från min sida att min kommande imp. hund redan är kuperad!:smirk:

Annars hade du väl gjort det själv och sagt att den hade blivit "bruten".
 
Sv: Utställningsförbud på kuperade hundar

I USA, exempelvis, så knipsar dom av sporrarna på dom flesta hundarna strax efter födseln. Antingen i samband med svanskupering om det är en sådan ras, eller någon gång under första levnadsveckan (Oftast) om det är en ras som inte kuperas i övrigt.

Dom anser att det är större risk för skador med sporrar än utan.
 
Sv: Utställningsförbud på kuperade hundar

I USA, exempelvis, så knipsar dom av sporrarna på dom flesta hundarna strax efter födseln. Antingen i samband med svanskupering om det är en sådan ras, eller någon gång under första levnadsveckan (Oftast) om det är en ras som inte kuperas i övrigt.

Dom anser att det är större risk för skador med sporrar än utan.

Gör dom det? men är det sporrarna på framtassarna eller är det dom extra sporrarna på baktassarna som brukar förekomma ibland??
 
Sv: Utställningsförbud på kuperade hundar

Sporrarna på framtassarna gäller detta.

Declawed, kallas det.
 
Sv: Utställningsförbud på kuperade hundar

Jahaaa....det visste jag Faktiskt inte,så dom gör det alltså i "förebyggande" syfte då??
 
Sv: Utställningsförbud på kuperade hundar

Nervvrak från Sverige?
När jag var i Polen på utställning såg jag flera som gav sina hundar tabletter. Antingen uppåttjack eller neråttjack.
Så man ska inte vara hundra på vad man får när man köper utomlands.

Regler är till för att följas, och det Brandgul skriver är jättebra.
Ska du får ställa ut bara för du vill det? När jag var i Tyskland körde jag 150 på autoban. Ska jag kräva det här också kanske?
 
Sv: Utställningsförbud på kuperade hundar

Nervvrak från Sverige?.
Ja...?? sverige kanske inte har ett sådant bra utbud på sina hundar för mig längre...då får jag ju söka hund någon annanstans där det fortfarande FINNS Riktiga hundar!

När jag var i Polen på utställning såg jag flera som gav sina hundar tabletter. Antingen uppåttjack eller neråttjack.
Så man ska inte vara hundra på vad man får när man köper utomlands.
Ja då hoppas jag verkligen att du gjorde ngt åt saken när du såg dom i polen ge tabletter till hundarna-för det gjorde du väl?:smirk:

Sen kan du Inte dra alla över en och samma kam!
Polska som jag själv faktiskt ÄR så vet jag att det finns seriöst hundfolk i polen-men likt förbannat lika många rötägg med! Så det gäller att finna dom bästa och seriösa uppfödarna oavsett vilket land man nu än befinner sig i.


Regler är till för att följas
Ja och har jag SAGT något annat eller?! för 17 gubbar jag börjar kraftigt fundera över om bukefolket kan läsa ordentligt eller??!!
Ja lagar är till för att följas! Men Jag tycker att det är HELT åt helvete att man ska införa ett utställningsförbud mot kuperade hundar då det är diskriminerade mot dem som har kuperade imp. hundar och som VILL ställa ut sina hundar!!!
Varför ska dom då inte kunna få vara med på utställningarna med sina kuperade hundar som dom haft i åratal!? ska jyckarna avlivas då eller?

Tänk om man nu är en människa som älskar att ställa ut och har det som "livsstil"/hobby och som har ett flertal imp. hundar som är kuperade och som ställs ut med jämna mellanrum! ska man då sluta upp helt med det och ha tex 7 kuperade hundar hemma som inte får ställas ut??
Eller Ännu värre-om man är uppfödare och inte längre får ställa ut sina kuperade hundar,ska man då låta dom vandra runt hemma och samla damm när man samtidigt försöker bedriva en (seriös)kennel? Tyvärr,men det finns Oftast inte SÅ mkt plats åt hundar som "inte gör ngn nytta" på en kennel (för dom kan ju inte gå som avelshundar livet ut och få kull efter kull!)

Ska du får ställa ut bara för du vill det?
JA så länge mina hundar är reggade i en kennel klubb så har jag banne mig lika stor jävla rätt att ställa ut mina hundar som vilken vanlig människa med reggad hund som helst!!!!!!!!!

När jag var i Tyskland körde jag 150 på autoban. Ska jag kräva det här också kanske?
Ja du gör ju som du vill!? va fasen frågar du Mig för??!!:cool:
 
Senast ändrad:
Sv: Utställningsförbud på kuperade hundar

vilket vackert och välvårdat språk du använder...

vi har tydligen olika syn på djurskydd så det är det nog inte lönt att diskutera mer.

istället går jag tillbaka till en tidigare ställd, men ännu obesvarad fråga. HUR ska man kunna bedöma en hund som saknar kroppsdelar? HUR kan en hund utan svans och öron vinna över en hund med både och? det går liksom inte. JA till att ställa ut och få sin kuperade hund beskriven (det som finns kvar av den alltså), men NEJ till att låta den få pris.
 
Sv: Utställningsförbud på kuperade hundar

Så otrevlig som du börjar bli i mun så avslutar jag diskussionen med dig. För övrigt kan jag säga att det var inte Polskt folk som dopade sina hundar när jag var i Polen.
Är ju sorgligt om de ex du drar upp driver sin avel på utställningsmeriter. Speciellt när du verkar vara intresserad av doberman.
 
Sv: Utställningsförbud på kuperade hundar

Så otrevlig som du börjar bli i mun så avslutar jag diskussionen med dig. För övrigt kan jag säga att det var inte Polskt folk som dopade sina hundar när jag var i Polen.
Är ju sorgligt om de ex du drar upp driver sin avel på utställningsmeriter. Speciellt när du verkar vara intresserad av doberman.

nej jag blir bara ngt irriterad när du ställer helt obegripliga och lite dumma frågor faktiskt...
Jag har ju knappast svar för allt...

Jag är inte heller intresserad av dobermann(var det dock tidigare) utan jag tog just den rasen som ett exempel då det är Oftast på dobermann som man kuperar både öron Och svans. Är för övrigt inte ens intresserad av just utställning-utan talar för dem som är det och om jag Själv vore i "samma sits" och om man just har kuperade hundar så skulle det kännas jävligt pissigt att jag inte längre skulle kunna fortsätta att ställa ut min/a kuperade hund/ar.
 
Sv: Utställningsförbud på kuperade hundar

Varför ska dom då inte kunna få vara med på utställningarna med sina kuperade hundar som dom haft i åratal!? ska jyckarna avlivas då eller?
Tänk om man nu är en människa som älskar att ställa ut och har det som "livsstil"/hobby och som har ett flertal imp. hundar som är kuperade och som ställs ut med jämna mellanrum! ska man då sluta upp helt med det och ha tex 7 kuperade hundar hemma som inte får ställas ut??
Eller Ännu värre-om man är uppfödare och inte längre får ställa ut sina kuperade hundar,ska man då låta dom vandra runt hemma och samla damm när man samtidigt försöker bedriva en (seriös)kennel? Tyvärr,men det finns Oftast inte SÅ mkt plats åt hundar som "inte gör ngn nytta" på en kennel (för dom kan ju inte gå som avelshundar livet ut och få kull efter kull!)
Och detta säger en som har dobermann - en BRUKSHUNDSRAS!!!!
 
Sv: Utställningsförbud på kuperade hundar

vilket vackert och välvårdat språk du använder...

vi har tydligen olika syn på djurskydd så det är det nog inte lönt att diskutera mer.

Ja men visst gör jag,då skulle du även få höra mig IRL..:angel:

sen ang min syn på djurskydd kan du läsa mitt föregående inlägg.
 
Sv: Utställningsförbud på kuperade hundar

Och detta säger en som har dobermann - en BRUKSHUNDSRAS!!!!

NÄEHE det menar du inte?!
Och för din vetsskaps skull så måste man även ställa ut bruksraser om man ska tävla inom en viss bruks"gren",vilja få hunden korad eller what ever.........

sen för övrigt så står det följande på din press " Matte till 5 härliga hundar... jaktgolden o pyrénéeisk vallhund " hmm..ser ingen Dobermann inskriven där :angel: :devil:
 
Sv: Utställningsförbud på kuperade hundar

sen för övrigt så står det följande på din press " Matte till 5 härliga hundar... jaktgolden o pyrénéeisk vallhund " hmm..ser ingen Dobermann inskriven där :angel: :devil:

Och vad har det med saken att göra, om jag har dobermann eller inte? Är du så här korkad eller gör du dig till???
 
Sv: Utställningsförbud på kuperade hundar

mycket intressant att du så omsorgsfullt klippte bort och lät bli att besvara frågorna nedan...

HUR ska man kunna bedöma en hund som saknar kroppsdelar? HUR kan en hund utan svans och öron vinna över en hund med både och?

och så var det djurskyddet. bara det att man karvar i en hund för att förändra dess utseende borde vara diskvalificerande. annars kan man ju på kirurgisk väg förändra en mindre snygg hund och sopa banan med denna. det känns som om syftet med utställningar försvinner helt då.

sedan har du själv skrivit nedstående text.

att dopa hundar i vilket syfte menar du då? visst det är ju Inte rätt att dopa NÅT djur,men det är Inte lika illa som tex barriering,och jag tycker då att dopade djur Inte ska få tävla nej,just av den anledning att det är lätt bevisat och att doping kan utföras "när som helst"
 
Sv: Utställningsförbud på kuperade hundar

Klipper så omsorgsfullt bort..??
trodde helt ärligt talat inte att dom frågorna var ställda dirrekt Till mig då du själv återgick till trådens ämne när du ställde dom frågorna = frågorna är vända till dem som vill/kan svara på dem på hela forumet.

Sen skrev jag även tidigare att jag Inte har svar på alla frågor...:smirk:
eller så väljer jag att Inte svara på dem helt enkelt. (men i detta fall är det ju det förstnämnda)
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 596
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Hur många rastrådar klara Buke av? 🙄 Vi är en familj på snart fem personer som börjar bli lite sugna på hund, eller i alla fall jag och...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
11 294
Senast: Guldaskig
·
Övr. Hund Jag måste få skriva av mig när det kommer till detta ämne, blir så otroligt frustrerad och vill höra lite vad ni kloka människor på Buke...
2
Svar
21
· Visningar
3 178
Senast: Blueberry
·
K
Hundavel & Ras Min mamma funderar på att skaffa hund när hon pensionerar sig. Har inte så stor erfarenhet av att ha hund. Men tänker lägga ner mycket...
2
Svar
24
· Visningar
17 639
Senast: Kerba
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp