Utslag på mulen

Gabby_Ossi

Trådstartare
Mitt sto har fått några hemska utslag på mulen, men det är bara de mörka områdena på sidorna och ovanför näsborrarna som är drabbade, inte mitt på där hon är rosa :confused:, så jag tror inte det är från solen... Någon som har någon idé om vad det kan komma från?? Eller vad man kan smörja med? Använder Helosan nu tre gånger om dagen men nu imorse hade hon kliat upp så att det blödde på flera ställen :(.

Sv: Utslag på mulen

Har ju funderat på det, men vet inte riktigt mot vad? Är det någon växt som kan ha kommit i hagen? Hon har inte haft problem förut... Vi har gått över från hösilage till hö för någon vecka sedan (men hö har hon ätit i många år innan dess), kan det påverka?

Vi bor ju inte så långt ifrån varandra och jag har full tillväxt av diverse växter i hagarna nu. Men det kan ju också vara något som finns i höet som reagerar på. Det är ju inte så lätt att se allt som finns i höet, när det är torrt och pressat.

Eller kontaktallergi mot ex plastkrubba... Även jag tycker det låter som någon slags reaktion, men om du misstänker växt eller liknande så köp en flughuva med nosnät eller ett löst nosnät (Equilibrium har ett bra) så skyddar det delvis.

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
954
Senast: Fiorano
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 425
Hundhälsa Jag börjar med några förtydliganden: Det är inte min hund, men jag har fått tillåtelse att be om hjälp här. Hunden har varit hos...
2
Svar
28
· Visningar
6 798
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 885

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat