Utsikt från kuskbocken nov-06

Sv: Utsikt från kuskbocken nov-06

Vilka fina bilder alla har! Gud va jag längtar efter snö och slädturer! Jag har inga kuskbocksbilder men väl två andra :p

{03D8E25A-9190-43B3-A680-22F82DAB30E7}.jpg

{1FD6745C-B656-40C6-BBBB-D575B4A690F1}.jpg

Senast ändrad:

Bilder från igår från en tur med lillhästen i solaskenet :)

pompeturutsikt1.JPG

Första biten går utmed "stora vägen".. Pålle har draghjälp av voffse :D Voffse vägrade gå brevid utan att dra så jag köpte en mjuk sele åt henne.

pompeturutsikt1_1.JPG

Här har vi kommit in på grusvägen dit solen inte riktigt når ner.

pompeturutsikt1_2.JPG

Fler än jag som "kör par" med häst o hund?? ;)

pompeturutsikt1_3.JPG

Å så hemåt längs "byvägen". Och ja, jag vet: pålle är tjock.

jag brukar binda fast min labrador jämte pållen. Å båda två blir så glada så. Pållen för att han får extra draghjälp och vovven för att han får dra..(drar väldigt mycket i kopplet, trots kurser å träning)

Voffse vägrade gå brevid utan att dra så jag köpte en mjuk sele åt henne.

.
Åka skidor me henne å min voff :idea: :angel:

Ska ordna nån kuskbocksbild till veckan, så får jag väl plåga dig för att få ut dom på nätet då, eftersom vi fortfarande är datorlösa hemma.

Var idag och hämtade halm med Fia-Lina och vagnen. Liiiite vitt på backen i alla fall.
Lägger till en bild när vi lastar. Det är jag som fotar, syrran håller i!

Lotta
index.php

index.php

Så mysigt! Nu har vi fått riktigt mycket snö här så nu blir det släde med piknick till helgen! :love:

Körde igår kväll en liten sväng i skogen, med kälke. Tänk så härligt att sitta bakom sin ägandes nordsvensk, lite pinglande från skackelbjällran och stjärnhimlen ovanför de snötyngda granarna..... Livskvalité!
Lilla russet fick också följa med, hon traskar så snällt bakom kälken i grimskaft (inte fastbunden förstås!).

Lotta

http://www.putfile.com/satanic/images/26420
lägger in bilderna igen...
dock kommer det inte att bli några mer då han runt 0900 den 4/1-07 vandrade vidare till de gröna ängarna...
Jag reagerade oxå när jag läst :cry:
Får man fråga hur/varför han gick bort? Benpålagringar?
satanic skrev:
har dock skaffat mig en ny som är travkörd som jag skall göra om till en fin körpålle=)
Låter kul men ganska jobbigt med omskolning, men skam den som ger sig! :D

Ja det är verkligen helt underbart! Tog ut min unghingst en sväng igår på gärdet efter mörkrets inbrott och pulsa runt i snön en stund, han tyckte det va så roligt! (Är aldrig riden i mörker eller snö innan :) ) Det märks verkligen att hästarna (precis som vi) blir mycket piggare av det här vädret! Funderar på att ta med honom på slädturen oxå (han är inte "riktigt" inkörd ännu, har bara gjort bruksprovet), fast i lina brevid, det skulle nog uppskattas! :)

Så här såg det ut när jag körde lill hingsten förra helgen. Underbart väder! :)

7072748.jpg0

7072753.jpg0

jo han fick gå bort pga pålagringar.. han blev borttagen på gården en morgon då han inte skulle behöva åka transport... han var jätte snäll o stod och åt mat ända in i det sista=(
*saknar*

jo det blir nog mycket jobb med den nya pållen just nu koncentrerar vi oss på ridningen o sen skall vet komma ut nån dag o kolla munnen då han krånglar lite=(
men det skall mog bli bra skall försöka få hit nån att träna för =)

men ni får nöja er med dessa bilder sålänge
http://www.pixbox.se/alb_show_id240443_page0.html

Aha en kallblodstravare!
Hehe jag har iof bara mött ett dussin, men jag gillar dom inte! :smirk:
Skaffa en riktig nordsvensk istället ;) :angel: :D
I väststa fall blir det mkt jobb för det brukar inte vara ovanligt bland kallblodstravare, spec om dom gått på banan :crazy:
Men han är rätt fin, är han mkt riden?
Hade inte du en bomlös sadel föresten?

Oh, vad avis jag blir på alla!:love: :love:

Jag har ju varken vagn eller sele så jag får fint vänta:crazy:
Och jag som har hunnit med att flytta till ett stall med underbara körvägar:love:

Om nån vill skänka mig en sele o vagn så är det bara o höra av sig.

Jag håller med dej, min medryttarhäst är inte ens inkörd. Och det verkar sååå HIMLA kul att köra. Jag får väl hitta någon shettis som jag kan köra ibland. :bump:

Jag köpte det på Lotta o Nicke Pålssons loppis. Det är jätte bra o det var billigt!!!

ÅHH!!

Fining Anton! :love:

Tobbe ser nöjd ut me turen! :D

Är aldrig inne på denna tråd, men såg nu tryggs inlägg.

Jätteledsen för din skull, vet hur det känns..
*kram*

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka