Utrustning vid prisutdelning?

Sv: Utrustning vid prisutdelning?

Man kan alltid gå till ÖD och be om dispens. Ingen vinner på att man har en helvild häst inne på prisutdelning (sen att jag tycker att man borde bli diskvalificerad om man inte kan rida in och göra en normal prisutdelning är en annan sak :devil: )

Och ja, visst kan man fixa prisutdelningsliknande situationer att träna på. Man gör ju det om hästen inte vill kliva på transporten ex. så varför inte träna prisutdelning?

Precis min mening. Överdomaren borde förstå (iaf för säkerheten) om man frågar denne.

Fiorano och whitetrash: Jag kan förstå att det är svårt att träna på prisutdelningar. Sen har jag aldrig, mig veteligen, uttryckt mig på något sätt att man inte ska/bör/får ha graman på prisutdelning, jag tyckte bara att det lät konstigt att ha på en dressyrtävling.

sen behöver man ju inte iscensätta en hel prisutdelning, utan träna på vissa moment i taget (alltså liknande situstioner inte samma), jobbiga småbarn, okända hästar, stå still en längre stund, osv, jag tror ni fattar

men det är ju bra mkt lättare att träna lastning? det är ju bara fram med transporten i princip.

fast det är ju just alla dessa stressmoment samtidigt som kan utlösa tokspel... men whatever :p

men det är ju bra mkt lättare att träna lastning? det är ju bara fram med transporten i princip.

visst. det är mest principen jag är ute efter.

vill hästen inte gå på släpet tränar man på det.
fungerar inte skänkelvikningarna tränar man på det.
kan man inte rida in på en prisutdelning börjar man gnälla om graman osv????

Träna på prisutdelning, på tävling med gramanen på?:idea:

Ibland får jag känslan av att alla dessa gramanmotståndare dels har städade hästar, eller fantastiskt knäslut-jag har varken eller och tycker om min graman.

varför träna på det just på tävling, när man riskerar meja ner andra hästar och ryttare :confused:

det som man förväntar sig ska fungera på tävling bör ju fungera hemma först....

jag är inte gramanmotståndare, däremot gillar jag inte (tanken på) att bli mosad/sparkad osv av andras ouppfostrade hästar på prisutdelningar.

Träna på prisutdelning, på tävling med gramanen på?:idea:

Ibland får jag känslan av att alla dessa gramanmotståndare dels har städade hästar, eller fantastiskt knäslut-jag har varken eller och tycker om min graman.

Med tanke på att jag är förlamad i vänstersida av kroppen, tvivlar jag på att mitt knäslut är jättebra, jag har dock en snäll väluppfostrad häst. Men eftersom hon är en häst händer det att hon blir rädd för saker, dock litar hon på sin ryttare och sansar sig relativt fort. Sen kan det ju vara så att de sk "gramanmotståndarna" inte använder sig av "genvägar" utan tar tag i problemen och eliminerar dem innan de går överstyr.

Jag håller med Prince Fair, man övar på det man har problem med, kan man inte träna på en viss situation så kan man allltid träna upp förtroendet mellan ryttare och häst. Litar hästen på dig som ledare borde den inte få panik, om nu du är lugn dvs.

Senast ändrad:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter I samband med helgens dressyrtävlingar i tyska Hagen hade man individuella ärevarv för de placerade ekipagen. Därefter kom ryttarna in...
Svar
0
· Visningar
257
Senast: Gunnar
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
715
Senast: fio
·
Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
305
Senast: Unafraid
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
599
Senast: Mli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka