Utrustning till B-ponny som hoppar

S

speedygirl

Ja då undrar jag vilka märken och utrustning ni använder till era små söta B-ponny då ni är rider och är ute och tävlar.
Vill veta följande:
* Sadel
*Träns
*Benskydd
*Annan utrustning

:banana: :banana: :banana: :banana: :banana: :banana: :banana: :banana: :banana: :banana: :banana: :banana: :banana: :banana: :banana: :banana: :banana: :banana: :banana: :banana:

Kanske för att dom är små och ibland svåra att hitta bra utrustning till...

Ja men precis, helt rätt!
Men ursäkta mig då om man frågade va andra använder till sin lilla ponny. Själv har man det inte så himla lätt att hitta utrustning.

Fast det mesta som finns till större ponnyer och hästar
finns många gånger i stl. ponny också, kanske inte alltid
inne i butikerna men så att det går att ta hem i alla fall.
Det är värre med shetlandsponnyer, men de är ju inte ute på
tävlingsbanorna så mkt heller.

Det kanske finns en andledning varför dom inte är ute så¨mkt, det finns ingen utrustning till dom. ;)

Men ursäkta mig då om man frågade va andra använder till sin lilla ponny.
Varva ner lite! :crazy:
Du behöver inte gå i sånt självförsvar.
Fattade bara inte tanken bakom inlägget.

jag tor inte speedygirl ville veta hur mycket
b-ponnyer som är ute o tävlar eller
vad ni tkr om denna tråden!!
Håll er till ämnet!!
men jag tycker det är väldigt gulligt med
vita eskadron skydd med ludd i till småttingarna :love: :love:

När dottern tävlade B-ponny hade vi en Stübben Rex-sadel, som hon älskade att rida i. Träns köpte vi flera olika, men aldrig något jättedyrt. Ponnyn reds på Pelhambett. Benskydd och strykkappor av billig modell från Börjes. Täcken köpte vi från Börjes, Hööks m m, plus att jag sydde själv. Han var mästare på att förstöra sina täcken :)

Våra B-ponnyer reds också med Stubben Rex, de hade ett vardags träns och ett lite mer oanvänt tävlingsträns. Inga benskydd eller annat för det behövde de inte.

jag tyckte aldrig att det var svårare att få tag i Ponny-storlek än Cob som vi har nu till D-ponnyerna. Däremot är det knepigt med schyssta ridkläder i barnstorlekar.

Jag tycker det är svårt med utrustning till B-ponny och till barn i små åldrar. Man kan ju nästan tro att tillverkarna glömmer bort dessa små underbara små ponnisar.

det finns ju stl ponny i de flesta affärer. stort sett alla täcken finns ju ner till 115cm. träns finns ju alltid i stl ponny så jag fattar inte att det ska vara så svårt att få tag på till en b ponny? minishettis är svårt däremot men det skilljer ju lite i stl..

:bow:

konstigt nog har inte ordet ELIT slunkit in i denna tråd ännu :eek: :D :bump:
men mina svar är tydligen inte vad användaren vill höra eftersom jag blivit låst från de andra liknade trådarna. ibland kan sanningen göra ont! :devil: :rofl:

dom två b-ponnyer som jag ansvarar för när jag jobbar har

häst 1
en passiersadel
ett passier pullarträns
martingal, passier också tror jag
eskadronskydd
pessoa

häst 2
stubben sadel
horseheads pullarträns
eskadron
pessoa

varför inte bara svara på hennes fråga istället för att hålla på å klaga..
men men!
till min b-ponny hade jag..
sadel: Stübben rex
Träns: kommer inte ihåg va de va för märke, men ett vanligt bara med engelsk nosgrimma
benskydd: BR fram, källquist bak

Har sett jättegulliga små HG skydd, det skulle jag haft på min ponny om jag hade en! Tycker man ska ha samma märken som på stora hästar, fast i mindre stl givetvis. HG, Dyon, Eskadron, Equiline, Prestige etc...

Liknande trådar

Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 130
Senast: dukie
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
965
Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
1 420
Övr. Hund Hej alla, Jag har hamnat i en enormt svår situation i livet och funderar på möjligheten att låna ut mina hundar för en period tills jag...
Svar
4
· Visningar
1 246
Senast: Petronilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka