Utrustning i hunterklasserna?

S

superior1

Hade tänkt att prova lite HUS klasser med mitt treåriga paintsto till sommaren. Vad ska man ha för träns,kan man ha pullarnosrem eller ska det vara nåt enklare? Vojlock eller shabrak? Allround eller hoppsadel? Bett? Nån som kan??:confused:

Sv: Utrustning i hunterklasserna?

**raderat**

Senast ändrad av en moderator:

Det du bör börja med är att studera APHAs regelbok. Där står det exakt vad som är tillåtet och inte tillåtet.
Brun eller svart lädersadel av hopp/ allround modell, slätt träns utan några dekorationer, lädertyglar, engelsk nosgrimma (ingen rem nertill), inga benskydd, vit eller creme vojlock som följer sadelns konturer (alltså ej schabrak) ingen martingal eller hjälptygel (förbygel för att hålla sadeln på plats är tillåtet) I regelboken står även exakt vilka färger på ridbyxor och kavaj som är tillåtet.
Jag har mest koll på quarters regelbok, men vad gäller Hunter så tror jag paint är rätt lika.
Hur som helst, kolla regelboken!
Lycka till i sommar!

Glömde bett... fins även tydligt reglerat i regelboken, grovlek, tillåtna modeller mm. Vanligt tränsbett, kimberwick, pelham, mfl beroende på vad som passar dig och din häst.

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 025
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 171
Senast: Hermelin
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 137
Western Det här forumet verkar väldigt dött men nu försöker jag pigga upp det med lite nybörjar frågor. Jag funderar på att starta ett par...
Svar
11
· Visningar
3 023
Senast: Lycan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka