Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
ja det måste du..
Sen undrar jag om man alltid ens tillåts delta utom tävlan? Och varför man gör det öht?
Nirak
Man tillåts nog bara om det finns plats i klassen. Jag vill rida utom tävlan på graman bara för att min krake inte ska lära att han kommer undan från banan bara för att han går i luften och härjar. Han är jättefin på träning och super att rida, men på tävling blir han superspänd och flippar fullständigt. Så vi behöver helt enkelt miljöträna...
Tävla med graman...du måste SKÄMTA
Jag skulle nog jobba mer med ledarskapen...hästen skall om den litar på dig som ledare kunna "hålla sig på mattan"
Sen ut på alla tävlingar du kan....miljöträning i kubik och ta och släng gramanen....hästar är klokare än du tro
Det är oxå så att hästen speglar sin ryttare...dvs att detta kommer från dig...mental träning kanske ?
Det har jag svårt att tro att du får om jag ska vara ärlig. Och jag förstår inte vitsen heller. Antagligen blir du spänd när du ska tävla, eftersom det funkar på hemmaplan. Det är bara att träna på att tävla helt enkelt. Jag har själv ridit många klasser på runt 45% på min häst som är rädd för alla hörnen och tror att domarbordet ska äta upp honom Ibland har jag knappt fått honom närmare domaren än X Men träning ger förhoppningsvis färdighet!
Nirak