Nu är det ju eldningsförbud mest överallt, så det är till att hålla sig till grillen på tomten och istället lära sig mer om vad man kan göra när vädret är mer medgörligt...
Jag är en simpel grillare, vi har en enkel gammal klotgrill (kol) och på den grillar jag bara rakt av, inga finesser direkt. Vilka är de bästa grillknepen jag har missat? (Har nyligen lärt mig att tända med hudhållspapper + matolja istället för tändvätska, är helnöjd
)
Stormkök (gas) använder jag mest för att steka på en korv eller två eller för att göra efterrätter
- vad mer borde jag hitta på?
Stekhäll/muurikka är jag nybörjare på, vilka är de bästa handhavandetipsen?
Reflektorugn har jag inte hunnit testa men det låter spännande - någon som har erfarenheter?
Vilka mer sätt finns? Kokgrop, stenugnar..? Hit me!
Jag är en simpel grillare, vi har en enkel gammal klotgrill (kol) och på den grillar jag bara rakt av, inga finesser direkt. Vilka är de bästa grillknepen jag har missat? (Har nyligen lärt mig att tända med hudhållspapper + matolja istället för tändvätska, är helnöjd
Stormkök (gas) använder jag mest för att steka på en korv eller två eller för att göra efterrätter
Stekhäll/muurikka är jag nybörjare på, vilka är de bästa handhavandetipsen?
Reflektorugn har jag inte hunnit testa men det låter spännande - någon som har erfarenheter?
Vilka mer sätt finns? Kokgrop, stenugnar..? Hit me!