Vi har en gammal c-ponny inackorderad sedan snart 3 år tillbaka.
Det är en lantbrukarfamilj som äger den och vi arrenderar en beteshage från dem.
Enligt överenskommelse betalar de ingen stallhyra och även fodret ingår.
Dessutom in- och utsläpp samtliga dagar i veckan.
Motprestation för detta ska vara att de tar hand om beteshaegen samt forslar bort gödselstacken (vi har 4-5 hästar i stallet).
Nu är det så att tråden runt hagen är totalt kass, hagen invaderas av ogräs och strömmen slutat fungera med anledning av att ogräset växer för högt upp på tråden.
Detta gör att hästarn börjat rymma och vi kan knappt släppa dem där.
Nu har vi sagt till att något måste göras och att det är ohållbart.
Då säger mannen i lantbrukarfamiljen till min man: Jag ska försöka hjälpa dig med hagen, har du köpt grejer?
Vad säger ni om detta?
Tilläggas ska att under dessa år har gödselstacken endast blivit tömd helt en gång
Det är en lantbrukarfamilj som äger den och vi arrenderar en beteshage från dem.
Enligt överenskommelse betalar de ingen stallhyra och även fodret ingår.
Dessutom in- och utsläpp samtliga dagar i veckan.
Motprestation för detta ska vara att de tar hand om beteshaegen samt forslar bort gödselstacken (vi har 4-5 hästar i stallet).
Nu är det så att tråden runt hagen är totalt kass, hagen invaderas av ogräs och strömmen slutat fungera med anledning av att ogräset växer för högt upp på tråden.
Detta gör att hästarn börjat rymma och vi kan knappt släppa dem där.
Nu har vi sagt till att något måste göras och att det är ohållbart.
Då säger mannen i lantbrukarfamiljen till min man: Jag ska försöka hjälpa dig med hagen, har du köpt grejer?
Vad säger ni om detta?
Tilläggas ska att under dessa år har gödselstacken endast blivit tömd helt en gång