Utlottning mot åsikt? Fejk eller??

Prosit

Trådstartare
Jag är som vanligt skeptisk efter att ha klickat på ett popup-fönster o fått datorn nerlusad med spam en gång för mycket. Är detta nåt som du satt in Gunnar?

"Ge oss din åsikt och delta i utlottningen av ett presentkort.
Vi skulle vilja ställa några korta frågor om din upplevelse av vår webbplats. Om det är första gången du besöker oss kan du klicka här och svara på enkäten senare.

Powered by UserReport"

11080641_10153713718982542_4108433317220674556_o.jpg

Jag är som vanligt skeptisk efter att ha klickat på ett popup-fönster o fått datorn nerlusad med spam en gång för mycket. Är detta nåt som du satt in Gunnar?

"Ge oss din åsikt och delta i utlottningen av ett presentkort.
Vi skulle vilja ställa några korta frågor om din upplevelse av vår webbplats. Om det är första gången du besöker oss kan du klicka här och svara på enkäten senare.

Powered by UserReport"
Det är något jag lagt in på sidorna, gjorde detta för några dagar sedan. Det är en gratistjänst som används av många kända webbsidor.
Exakt hur det där med presentkortsvinsten fungerar vet jag inte. Jag har dock gått igenom och svarat på enkäten, liksom flera andra på sidorna. En tumregel jag brukar följa är dock att inte dela med mig av min vanliga e-postadress vid liknande tillfällen.

Anledningen till att jag lagt in denna enkät är bland annat för att få lite kontinuerlig feedback om sidorna, att det kom upp nu har att göra med den förändring av layout/stil som skett på sidorna. Dessutom efterfrågade några användare längre tillbaka lite mer statistik runt sidorna.
Jag tycker exempelvis att det kan vara lite intressant att få reda på hur många här som äger häst eller som har eget stall.

Kan rekommendera att man inte svarar med sin egen mail om man nu vill svara. Jag brukar aldrig lämna ut min någonstans men jag var korkad nog att göra detta eftersom det ändå är "på buke" och är nu totalt översvämmad av skräpmail från att tidigare knappt ha fått ett enda i månaden.

Samma här tyvärr... använde en adress som jag har här o som är rätt anonym o inkorgen svämmar över av skit. :mad:

På min telefon har jag sedan några dagar ett grönt streck det står "Användarundersökning" på. Försvinner inte. Nyss klickade jag på det, för att kunna klicka bort det. Men jag kunde inte välja "Nej" eller "Senare" och jag kunde inte heller få bort rutan som öppnades Fick starta om telefonen. Ogillar!

Det är något jag lagt in på sidorna, gjorde detta för några dagar sedan. Det är en gratistjänst som används av många kända webbsidor.
Exakt hur det där med presentkortsvinsten fungerar vet jag inte. Jag har dock gått igenom och svarat på enkäten, liksom flera andra på sidorna. En tumregel jag brukar följa är dock att inte dela med mig av min vanliga e-postadress vid liknande tillfällen.

Anledningen till att jag lagt in denna enkät är bland annat för att få lite kontinuerlig feedback om sidorna, att det kom upp nu har att göra med den förändring av layout/stil som skett på sidorna. Dessutom efterfrågade några användare längre tillbaka lite mer statistik runt sidorna.
Jag tycker exempelvis att det kan vara lite intressant att få reda på hur många här som äger häst eller som har eget stall.
Jag undrar när den undersökningen är slut ? Dum som jag var svarade jAg på den , men fönstret kommer upp varje gång jag går in här ändå , pågått länge nu ...
Dålig spam är min benämning .

Vissa intressanta valda delar kan nog komma att publiceras.
Lite statistik från andra källor finns redan tillgänglig här (längst ned):
http://www.bukefalos.com/help/banners/
Fast nog bör du kunna redovisa hur länge undersökningen pågår och hur svaren ev kommer redovisas ? Det är ju rätt a och o när man väljer att genomföra undersökningar och att ev svarande då har frågor runt vad de svarar på och hur de kommer redovisas ?

Jag har fått upp undersökningen nu minst en månad men klickar bort den .

Att folk blir spammade med skräp mail efter att svara på den tycker jag är illa . Det bör du som forumägare/avtalsansvarig kunnat reglera inte ska behöva hända , vid en undersökning om du inte avsett detta .

Tyvärr är det ofta så att tredje part ( i det här fallet företaget som står för utformningen och insamlingen av svar) anser sig ha rätt att sälja vidare E-post adresser om man väljer att tacka ja till att "kontaktas" senare för fler undersökningar. Finns inget som beställaren kan göra åt saken annat än att uttryckligen i kontraktet säga ifrån om att E-post adresserna inte under någon omständighet får säljas vidare till fjärde part eller användas till reklam utskick.

För mig kommer den bara upp när jag varit utloggad och ska logga in. När jag är inloggad hela tiden så kommer den inte upp.

Jag undrar när den undersökningen är slut ? Dum som jag var svarade jAg på den , men fönstret kommer upp varje gång jag går in här ändå , pågått länge nu ...
Dålig spam är min benämning .
Om enkäten kommer upp varje gång även om du svarat att du inte vill svara eller har svarat på enkäten beror det troligen på att du på något sätt blockerar cookies, via något program eller inställning.

Jag kommer ta bort enkäten under dagen då det kommit in en hel del svar och pga de negativa reaktioner den gett här. Tack för alla synpunkter.
Eventuellt lägger jag in den eller liknande senare när det kan vara dags att se om något har ändrats.
Jag ber om ursäkt till de som drabbats av spam, lämnar man ut sin e-postadress får man nog tyvärr räkna med att man kan få några mail, men om det varit så att användare fått mängder med spam är det riktigt illa tycker jag.

Jag kommer försöka sammanställa en del av de i mitt tycke mest intressanta frågorna och tillgängligöra dem här på sidorna.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka