Utländska ryttare i lokalt?

H

Hoppla10

Får utländska ryttare lov att tävla lokala tävlingar i Sverige? Speciella regler för detta? Olika från gren till gren?

Sv: Utländska ryttare i lokalt?

Utländsk ryttare får tävla under förutsättnig att:

1: Ryttaren är medlem i svensk klubb och löst licens för denna, mao inte har moderklubb och licens i hemlandet,
eller
2: Ryttaren har giltig licens i hemlandet och startar för sin hemmaklubb och anmälan är gjord med hemlandets godkännande.

Sv: Utländska ryttare i lokalt?

Eller så är ryttaren från ett annat nordiskt land och inte bosatt i Sverige, då får hen tävla på sin "utländska licens" i Sverige.

Liknande trådar

Tävling Hur gör ni utseendemässigt med era hästar innan tävling? Duschar ni de? Gör ni något speciellt? Skriv gärna vilken gren ni tävlar i 🥰
Svar
8
· Visningar
915
Senast: Freazer
·
Tävling Jag satt (muttrandes) och betalade in avgifterna för att kunna tävla igår… Medlemsavgift, meetinglicens, hästlicens… Det blir definitivt...
2
Svar
39
· Visningar
1 016
Senast: Bison
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
472
Senast: MiniLi
·
Tävling Får jag som 15-åring tävla en B-ponny i en LE avdelning b? Gäller det samma regler i klasser som är bedömning A (clear round)...
Svar
3
· Visningar
804
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka