Utländska hingstar

MissFideli

Trådstartare
Hur vet man vilka hingstar i utlandet som är godkända för gröna papper på fölet sen? Alltså om man betäcker svenskt sto.
Hur ser priserna ut i andra länder på semin?

Om du kollar på ASVH s sida så finns där en förteckning på vilka stamböcker/avelsförbund som de godkänner. Alla hingstar godkända i dessa avelsförbund skall ge gröna papper på fölet.
Prismässigt är det enda jag känner till Danmark och de ligger lägre än Sverige för likvärdig hingst.

du kan även maila ASVH o fråga, det finns hingstar som är godkända som inte står med på listan...

Har titta på en norsk sida. Där ville man ha 4000 i språng och 4000 vid nittio dagar för en ganska ung hingst. Det var hans första eller andra år i avel.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 036
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
682
Senast: Roheryn
·
Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
3 004
Senast: Freazer
·
Avel Önskar tips på svensk stammade halvblods hingstar. (SWB godkända) Har en vän som har ett sto med gammal svensk halvblodstamstam som vi...
Svar
13
· Visningar
1 797
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka