Utetider på ridgymnasierna

Sryoqwe

Trådstartare
Någon här som har koll på vad utetiderna brukar vara på ridgymnasierna (för egen häst)?

Det beror nog helt på anläggningen, men skulle väl tro typ 8-15,16 nånting. Anställd personal slutar nog vid 16 ca, så då ska hästarna in innan dess.
Beror väl på om eleverna eller personal sköter ut och insläpp. Här släpper personal ut och de inhyrda hästarna tas in av de som hyr in sig. Skolhästarna går på lösdrift.

Där jag gick var det upp till enskild ägare hur hagtiderna såg ut. De flesta gick ute mellan 0630 och 1730, vissa mer andra mindre.

När jag hade egen häst på ridgymnasium var det upp till varje hästägare när dennes häst kom ut och in :) Rimligen kom de ut innan första lektionen, så vid 7-tiden, och in mellan 16-19.

Måste vara väldigt individuellt, ring å hör med aktuella skolor kanske, passa på att fråga lite mer som kan vara intressant med? Om du funderar på några olika kan det vara värt att åka på besök, för ja, som sagt skolorna kan säkert se ganska olika ut :)

Jag har min häst granne med ett hästgymnasium, vet inte hur de gör på vardagar men på helgerna har jag flera gånger promenerat förbi ca kl 16 då studenterna har hållt på med insläpp. Tror inte personalen sköter ut/in där utan gissar att det ligger på studenternas ansvar.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Trots att krav på registrering av hästar och anläggningar infördes för flera år sedan saknas tiotusentals anläggningar i...
Svar
0
· Visningar
409
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 686
Senast: Häst_
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Ett kvarkafall är konstaterat i kommunen. Nu stänger Nordhallands Ridklubb sin anläggning. Orsaken är att en häst där drabbats av feber...
Svar
0
· Visningar
195
Senast: Gunnar
·
Anläggning Kan man ploga eller harva en hästhage om den blir för hårt trampad eller måste hästarna isåfall gå i annan hage en tid?
2
Svar
27
· Visningar
2 071
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Tik som "luktar gott"