utetäcken med halvhals?

Jag köpte ett halvhalsat regntäcke på Horze i Malmö för ca en månad sedan. Det var på rea (399 kr) och både sitter och funkar jättebra.

Jag kör också bara halvhals av samma anledning.
Horze har. Jag har ett ofodrat därifrån. Tror det även finns med lite foder, mer foder samt fleecefoder. Även stalltäcke i samma modell. Överkomligt pris.
Alla mina gamla halvhals är Hansbo. Riktigt bra. Ofodrade, fleecefodrade och tjockfodrade. Snygga och med reflexpasspoal. Verkar inte finnas längre dock.

Hoppas du hittar något.

Jag tycker att täcken med halvhals sitter bäst på mina hästar. Eftersom de inte är helklippt behövs inga helhalsar...
Men jag upplever det som att täcken med halvhals nästan har försvunnit från marknaden - rätt eller fel?
I vilket fall som helst skulle jag vilja ha tips om vilka märken på täcken som fortfarande går att få tag i med halvhals?

Nu har Börjes täcket med halvhals (100 g) invigts i en vecka. Beställde turkost men det var mer mintgrönt som @Magnum skrev.
Det har superbra passform och hållet tätt även vid flera dagars regnande :D

@sommarminne Hur håller det mot skitväder? Söker ett slitstarkt skal som jag kan ha ovanpå mina vintertäcken i värsta fall. Men det måste ju då vara pålitligt vad gäller regn och blötsnö, min häst går ju ute dygnet runt...

@stjarnfrugt jag köpte de denna säsongen så jag har inte slitet på de speciellt mycket men de klarade spöregn under precis hela dagen igår utan problem och de är nog den största prövningen de fått ;-)
har hört många som är väldigt nöjda med sina täcken därifrån!

@sommarminne Är ju bra pris på dessa, tyvärr bor jag 90 mil från en butik så det är svårt att klämma och känna. Så nu kommer tusen frågor :angel:

Hur är de i ytskiktet? Är de tåliga? Såg att de bara fanns i 600D, min går ju i en skogshage och har fått endel revor i täckena, samt tuggor. Så det behövs nåt som står emot. Mitt Bucas Irish har dom lyckas på nåt vis slita sönder i ett bogspänne, och mitt Haglunds har fått ett hål vid svanslappen. Mitt Bucas Mmartex däremot har klarat sig med bara "blåmärken".

Är det bra svanslapp? Funkar det att ha som övertäcke så att det smiter om eller blåser det upp?

Har du det med eller utan fleecefoder? Hur är de i storlekarna?

@stjarnfrugt jag tar lite bilder i morgon på svanslappen! min går ensam i hagen så hans är väldigt helt och passformen är helt kanon. de känns verkligen som att de sitter där de ska och det känns absolut intr som att de blåser upp.
min passar bra i bucas men detta sitter ett snäpp bättre :)
jag har utan fleecfoder men funderar på att köpa ett sådant också för mitt bucas har gett upp lite med trasiga spännen och kantband

@sommarminne Jo jag såg kampanjen inatt på jobbet och det kunde ju inte passat bättre. De har även ett par vinterridstövlar för typ 240 kr som inte så alltför klumpiga ut. Kanske man kunde ha att rida ut i :)

Min har ju Bucas men jag tycker att dom verkar trycka under halsen när hon äter. Hon får inte skav men jag ser att det är lite ruggat just under strupen och det blir bara med Bucastäckena :( I övrigt är dom super och jag tänker inte byta ut mitt smartex förrän hon slitit ut det, köpte i våras och dom är ju inte gratis. Så istället varierar jag med täcken med lägre skärning i halsen så det inte är ett och samma hela tiden, tror det generellt är bra att göra det när dom har täcke dygnet runt som min. Ungefär lika tänk som att variera bett...

Ang halsen så var det en tanke att köpa Rambo Wug, eller Rambo Original med hals, den där ringknäppningen gör ju att det finns plats för halsen. Men om man hittar ett skal som är bra och funktionellt för 600 kr så sparar jag gärna resterande 1400 till annat :o

Ta gärna bilder och skicka :)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
634
Senast: cowgirl81
·
R
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
892
Senast: Oknytt
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 307
Hemmet Mamma har ett par gjutjärnspannor som hon gillar att använda men har slutat att vilja använda dem sen de slutade sälja det bästa...
Svar
16
· Visningar
502
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka