Utetäcke med 100g foder.

Inka-90

Trådstartare
Jag söker ett täcke med 100g foder, som passar att ha nu i regnrusket till mina frusna fullblod.
Jag vill gärna ha ett med halvhals.
Jag har funderat lite på Rambos 100g men det är lite i dyraste laget.
någon som kan tipsa om bra täcken med 100g foder i?

Sv: Utetäcke med 100g foder.

Shires har väl bra regntäcke me 100- grams foder tror ja. ja är själv ute efter ett ok fodrat regntäcke till min frusna dam..

jag har shires med 100g, visserligen med helhals. vet inte om det finns med halv, tror det är antigen eller?

det är väldigt tunnt, jag tycker det känns ofodrat i princip.. men mkt bra täcken! mina har dom på sig nu, är värsta ovädret här. :crazy:

okej, funkar dom bra med hel hals? Min häst har rätt lång hals så är halsarna långa på täckerna?

HUr är Shires täckena i storlek?
passar de en häst som är ganska smal över bogen men ändå behöver 155cm.
Jag har hittat ett som ser bra ut på rea för 550kr, är det värt att köpa dem eller ska man satsa på Rambot iaf?

Jag har hittat ett som ser bra ut på rea för 550kr, är det värt att köpa dem eller ska man satsa på Rambot iaf?

Ja shires är VÄLDIGT anpassningsbara i bogen. Passar både de som är stora och de som är smala över bogarna!!!

Men kan du inte fråga i butiken om du kan få mängd rabatt om du vill ha många California? Det gjorde jag och jag betalade 650 kr mindre per täcke än vad jag hittat dem som billigast på nätet.

Jag tkr att du ska satsa på ett rambo täcke! Håller längre enligt min erfarenhet:)

Shires stl tkr jag är normala kanske lite djupa.

Jag köpte ett Svea sverigetäcka på Globen för ca 500 kr. Halvhals, 100g foder och snabbknäppen. Snyggt marinblått som är diskret skotskrutigt med smala ränder i blått och gult, jättesnyggt tycker jag:) Och ligger jättebra på hästen, absoluta favorittäcket jag har nu iaf. Skaver inte på min häst iaf, eftersom fodret är lent och bra.

Nu blir jag ännu mer osäker, det känns som att Rambo ändå är ett säkert val, då vet man att man får kvalite med bra passform.

Jag har i och för sig bara ett täcke från Shires, tunnfodrat regntäcke, men det är jättestort i bogen. Passar bara min jättebreda häst. Häst med vanliga bogar drunknar i det.

Det är ofodrat kom jag på. Jag tycker iofs inte 100 gram borde göra nån större skillnad så länge hästen är torr.

Är inte det fleecefoder i dem? det vill jag inte a, och börjes täcken brukar inte passa i bogen..

jaha, men ofodrade har de redan varsitt Rambo, och sen har de Rhino 200g så jag vill ha nått där imellan, har nu fleecefoder men gillar inte dem..

äsch jag har säkert 15 shires täcken i olika modell och stl, alla har jättebra passform och mina hästar ser helt olika ut..

Är inte det fleecefoder i dem? det vill jag inte a, och börjes täcken brukar inte passa i bogen..

Nej inget fleecefoder i Mac Pro. Bara ett tunt nylonfoder. Det är ett bra täcke, men det är inte speciallt stort i bogen. Nätt och jämnt att min häst kan ha det.

Börjes täcken har olika tillverkare (MacPro är t ex inte samma som Himalaya) så passformen skiljer. Jag har haft MacPro-täcket på fullblod och ett grövre (fet som en gris) halvblod.

Jag vidhåller att Shires täcken varierar i passformen, jag tror de tillverkar på olika ställen. Har man fler hästar som ser olika ut passar det förhoppningsvis alltid någon men har man bara en så är det värre.

Liknande trådar

Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
1 167
Senast: MiniLi
·
Utrustning Vilket täcke bör jag satsa på? Har en häst som är breeeed, halsen högt satt och hög/bred. Jag har några täcken men nästan på alla så är... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 412
Senast: Emuliiaa
·
Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
1 937
Senast: tanten
·
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
390
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka