Utelekar vintertid???

Status
Stängd för vidare inlägg.

Freydis

Trådstartare
Tänkte jag skulle höra med alla kloka Bukeföräldrar om tips på lekar utomhus nu på vintern.

Min sons klass ska samlas nästa helg och grilla, åka skridskor och leka nåt, men jag vet inte riktigt vad vi ska hitta på.

Snöbollskrig är ju alltid populärt men jag behöver mer!

Idéer nån...?

Barnen går i sexan, tolv år på sitt trettonde.
 
Sv: Utelekar vintertid???

Ja, det är en bra idé!

Förutsätter att det kommer mer snö förstås... (den vi har nu har tinat ihop och är hårdpackad)

Tack!
 
Sv: Utelekar vintertid???

Vi hade en lek för många år sedan..på en friluftsdag.. ngn käck människa sprang runt o gömde vita saker( sockerbitar, bomull, en liten påse med socker, knapp, det var mer men jag kommer inte ihåg) inom ett bestämt område..som vi letade efter..sedan fick vi pris..;)
 
Sv: Utelekar vintertid???

Vi ritade alltid upp ett stort hjul - diameter åtminstone 7 m - med 6 "ekrar" och lekte datten. Man fick bara springa på gångarna och bo i mitten där man fick stå X antal sekunder.
svettigt o roligt
 
Sv: Utelekar vintertid???

Brännboll i snö med snöskor på är skitskojigt, sätt en "svans" på bollen så den går hitta bara. Går även spela utan snöskor.
Snöskostafett.
 
Sv: Utelekar vintertid???

Skidbrännboll (utan stavar) är riktigt roligt men ganska svårt!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
40 947
Senast: Hedinn
·
Kropp & Själ Ber om ursäkt redan från början om det här blir långt, krångligt och invecklat. Mitt självförtroende och självkänsla är för närvarande...
2
Svar
26
· Visningar
3 172
Senast: Kiwifrukt
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 487
Senast: Ramona
·
Övr. Hund Först lite bakgrund till det hela innan jag kommer till min frågeställning (kan bli långt detta): Hundägarna i det här fallet är mina...
2
Svar
29
· Visningar
3 672
Senast: DizAngel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp