_Ninni_Hedblom_
Trådstartare
Fram tills idag har mina kaniner enbart haft en betesbur på 0,5*1m att beta i. Både jag och pappa har länge velat bygga en hage åt dem, men har inte blivit av. Så idag tog vi tag i det och åkte till Granngården och köpte nät. Pappa snickrade ihop hagen av 4 stolpar och häftpistol, samt "tälspinnar" för att fästa i marken på vissa ställen. Tog ca 15 min.
Kaninerna tyckte det var enormt skönt att få en ny STOR hage! Eller så stor blev den inte, enbart 2,5*2,5m. Men den är ju betydligt större än betesburen.
Så ungarna fick komma ut och springa, samt att de fick sällskap utav deras mamma, som de inte träffat på 1v (de är nu 7v). Det var enormt skoj tyckte dem och gjorde glädjerus efter glädjerus! Var så kul att se.
Kaninerna tyckte det var enormt skönt att få en ny STOR hage! Eller så stor blev den inte, enbart 2,5*2,5m. Men den är ju betydligt större än betesburen.
Så ungarna fick komma ut och springa, samt att de fick sällskap utav deras mamma, som de inte träffat på 1v (de är nu 7v). Det var enormt skoj tyckte dem och gjorde glädjerus efter glädjerus! Var så kul att se.