Utedag i nya hagen!

_Ninni_Hedblom_

Trådstartare
Fram tills idag har mina kaniner enbart haft en betesbur på 0,5*1m att beta i. Både jag och pappa har länge velat bygga en hage åt dem, men har inte blivit av. Så idag tog vi tag i det och åkte till Granngården och köpte nät. Pappa snickrade ihop hagen av 4 stolpar och häftpistol, samt "tälspinnar" för att fästa i marken på vissa ställen. Tog ca 15 min.
Kaninerna tyckte det var enormt skönt att få en ny STOR hage! Eller så stor blev den inte, enbart 2,5*2,5m. Men den är ju betydligt större än betesburen.
Så ungarna fick komma ut och springa, samt att de fick sällskap utav deras mamma, som de inte träffat på 1v (de är nu 7v). Det var enormt skoj tyckte dem och gjorde glädjerus efter glädjerus! Var så kul att se.

1zyepue.jpg

1zyesk2.jpg

1zyeslz.jpg

1zyez68.jpg

1zyesxt.jpg

Sv: Utedag i nya hagen!

1zyf1ua.jpg

1zyf1v5.jpg

Min älskade Fia, mamma till bebisarna. Trots att hon är 1 år, så är hon OTROLIGT mammig! :lol: När jag kom och satte mig i hagen, så kom hon direkt upp i knäet och ville bli klappad. Efter en stund sa jag åt henne "Fia, nu får du gå ner en stund. Du är för tung". Så fort jag satte ner henne hoppade hon upp i knäet igen och kollade på mig med sina rådjursögon. :heart: Var tvungen att gå in och snyta mig lite senare, så satte ner henne. Pappa var då också i hagen och ropade på henne att komma och sätta sig i hans knä. Men det dög minsann inte! Hon hoppade runt lite och åt gräs, och när jag kom tillbaka hann jag knappt sätta mig innan hon var uppe i knäet igen! Min älskade tös! Kan tillägga att hon är egenuppfödd, har blivit hanterad av mig (och även andra i familjen) sedan hon föddes. :wub:
Min Fia :heart:
1zyf1w2.jpg

1zyf1wn.jpg

Riktigt nöjd med det här kortet. ^_^
1zyf21t.jpg

Liknande trådar

Hästvård Jag bor ute på landet med min sambo, en liten villa precis vid en grusväg. Då hade vi inga egna hästar, men 2 hundar. Förra vintern gick...
2
Svar
28
· Visningar
4 766
Senast: mackan
·
Hästvård Detta kommer bli ett långt inlägg men jag behöver verkligen bolla tankar med Er och höra Era åsikter om min och min hästs situation...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 989
Senast: Magica
·
Övr. Djur Jag är så himla trött på att se djur behandlas på ett dåligt sätt. Jag är så less på att se djurägare med mottot "de överlever"- vadå...
Svar
16
· Visningar
1 609
Senast: maalin_
·
J
Hästvård Här skriver vi oftast om problem o elände, för att få råd och stöd förstås, men nu tänkte jag leverera lite hopp till er som kämpat ett...
Svar
6
· Visningar
1 276
Senast: Novali01
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama