Uteboxar för hosthäst

K

Kryptonit

Har nu börjat funderat eftersom min häst börjat hosta och dt rinner ur hans näsa (dåligt ordval). Börjar funderat på om uteboxar är ett bra alternativ. Vattnar även hans hö, håller på och går från hö till hösilage. Han står på halm, men om han går ute kanske inte halmen gör så stor skada. ngn som har uteboxar till sin hosthäst och märker ngn skillnad?

Sv: Uteboxar för hosthäst

Min hostis fick flytta ut och står på torv.. Och jag har inte hört eller märkt ett dugg!!:)

Min fd häst blev utdömd pga kvickdrag, men symptomfri i utebox. Hon stod på halm och åt hösilage. Levde väl, hopptävlades till 22 års ålder och togs bort pga andra orsaker än kvickdraget. :)

När våra hästar blir hostiga ställer vi ut dem på halm, dem slutar hosta då totalt.Alla hästar mår egentligen bäst av att stå i utebox,man måste tänka på täcken och sådant oxå då (; extra viktigt !

Liknande trådar

Foder & Strö Jag behöver hjälp med halm för lättfödd d-ponny. Vi köpte en överviktig (eller fet 🤷🏽‍♀️) ponny. Bedömd 7.5 på en skala till 9 av...
Svar
16
· Visningar
2 054
Senast: CaisaCax
·
Hästvård Min ena häst (shettissto, 1 år) har den senaste tiden ofta haft lös avföring. Första gången jag lade märke till det var det ganska kort...
Svar
11
· Visningar
1 754
Senast: CaisaCax
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 356
Senast: Acto
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 070
Senast: Twirro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka