F

fnorr

Ni som har sporthästar, har ni dom ocksâ ute i princip hela dagarna även pâ vintern? Gärna svar frân er som har sporthästar, att fritidshästarna är ute mkt har framgâtt av allt jag läst här

Sv: ute/inne

Alla hästar i vårt stall, oavsett nivå går ute varje dag.
sommar 08,30-18 och vinter 08,30-15,30.

sommartid får alla även sommarbete, mer eller mindre beroende på tävlingar.

Är det väldigt kallt, snöigt, blåsigt osv tas de in 15-16, "bättre" väder så stannar de ute tills 17. Går ut vid 8.

Mina hästar går ute mellan 5,00 till 15,00 typ.. Kommer även in om natten på sommaren, men då är de ute typ till det blir mörkt.

Mina galoppörer går ute från ca 06.45 till 21-22.00, vinter som sommar.
Är det riktigt dåligt väder kommer de in tidigare, vet att de förra vintern fick stå inne en hel dag då tempen visade minus 30 grader och nordanvind, de går du endast ut för att jag skall kunna mocka samt att de ska få sig lite frisk luft.

Mina hästar går ut så här års vid 6 - 7 på morgonen, och in vid 18, unghästen + kompis får vara ute längre.

Om det är riktigt ruskväder, regn och blåst eller snö och blåst, tar jag in dem när de börjar hänga vid grinden, och det kan vara runt lunchtid.
På våren och sommaren är de ute ungefär som nu, fast jag har dem inne på dagarna pga av insekter, ute på nätterna.

Föräldrarnas aktiva travhästar i tävlingkondition, gick ute mellan 07:00 och ca 19:00 på vintertid och dygnet runt på sommaren....

Senast ändrad:

Alla våra hästar oavsett nivå går ute ca 6.00-20.00 även på vintern. Vid extremt dåligt väder eller jättekallt, så att vattnet riskerar att frysa i stallet så kan vi ta in dem vid 17-tiden.

Min sporthäst går ute varje dag. Sista året har han stått inne två dagar, då var det storm! Vill minnas att det var Gudrun som blåste, och trots att trakterna där jag bor inte var i närheten av att drabbas som Småland, så blåste det farligt mkt kombinerat med hällande regn.
Och då fick de stå inne.

Annars går de ute från det ljusnar på morgonen till runt 15 på em. De börjar nämligen springa uppjagat i hagarna om man inte tar in dem när det blir mörkt på vintern.
Är det enormt kallt, -20 grader eller kallare, eller fullkomligt hällande regn, då går de ute kortare tid.

Sommaren: dygnet runt
Vår/höst: ca 7-19
Vinter: ca 7-16

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
542
Senast: MiniLi
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
844
Senast: Svartkatt
·
Hundhälsa Säkert en korkad fråga, men jag måste kolla 😁 Hon har sitt andra löp nu, hon är 15 månader, löpt runt 10 dagar, första dagarna har vi...
Svar
2
· Visningar
446
Senast: movi
·
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 836
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar