Dressyrtjejen_97
Trådstartare
Jag har absolut nada koll på täcken. Ingen prisuppfattning, ingen märkeskoll, ingenting. Det enda jag vet/insett är att marknaden är en djungel.
Efter lite mätande och trixande har jag kommit framtill att min 162 cm heffaklump har 142 cm lång rygg manke-svansrot räknad. Det närmaste jag hittat i storleksväg är 145 cm, men hade storlek 140 cm funnits hade det ju inte varit någon nackdel Han är en Irish Draught-Sport Horse/ID-ISH utan stam/kalla-det-vad-du-vill. Irländare modell halvgrov med, i förhållande till "normala SWBn" i samma storlek, breda och grova bogar.
Det som sökes är en hel täckeskollektion. Bokstavligen.
1 st vintertäcke (fodrat, tjockt men som inte väger bly)
1 st höst/vårtäcke (vatten och vindtätt, halvtjockt)
1 st sommartäcke (-II- men ofodrat)
1 st stalltäcke (ull eller dylikt)
2 st ridtäcken (ull + polyester-någonting)
Vill helst undvika värsta budgetvarianterna om möjligt, men också, om möjligt, gärna hamna under 10 000 kr för hela kalaset.
Någon som har tips på bra märken och modeller som kan uppfylla mina storlekar och krav?
Efter lite mätande och trixande har jag kommit framtill att min 162 cm heffaklump har 142 cm lång rygg manke-svansrot räknad. Det närmaste jag hittat i storleksväg är 145 cm, men hade storlek 140 cm funnits hade det ju inte varit någon nackdel Han är en Irish Draught-Sport Horse/ID-ISH utan stam/kalla-det-vad-du-vill. Irländare modell halvgrov med, i förhållande till "normala SWBn" i samma storlek, breda och grova bogar.
Det som sökes är en hel täckeskollektion. Bokstavligen.
1 st vintertäcke (fodrat, tjockt men som inte väger bly)
1 st höst/vårtäcke (vatten och vindtätt, halvtjockt)
1 st sommartäcke (-II- men ofodrat)
1 st stalltäcke (ull eller dylikt)
2 st ridtäcken (ull + polyester-någonting)
Vill helst undvika värsta budgetvarianterna om möjligt, men också, om möjligt, gärna hamna under 10 000 kr för hela kalaset.
Någon som har tips på bra märken och modeller som kan uppfylla mina storlekar och krav?