Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Stallet tar hem hästarna från betet ikväll, fullblodet fryser o har täcke på natten. Det är alla hem på samma gång som gäller här. Jag hade själv viljat haft min ute lite till, hon är mer harmonisk....
På mitt jobb går unghästar och avelsston med årets föl fortfarande ute, det är bara tävlingshästarna som står inomhus än så länge men de lär väl tas in så fort det blir kallare och börjar regna.
Mina hbl går ff ute på nätterna, utan täcken. De stödfodras dock med en massa hösilage, eftersom hagen är rätt nedbetad. Täcken har de inte ens vintertid när det är -30, däremot får de fri tillgång till hö då (de står förstås även inne på nätterna på vintern).
Ute fortfarande. Ska dock in på lördag nästa vecka är det tänkt om inte vädret blir extremt fint... Båda pållarna tävlar och börjar få lite päls nu. Vill helst inte klippa när hon går ute dygnet runt. Har ingen bra möjlighet att stalla in heller vid beteshagen. Har dock stödfodrat hela sommaren i princip med kraft och hö. Täcke på nu på hösten. Bor i snålblåst skåne
våra är fortfarande ute. det var tänkt att de skulle in tidigare, för förra veckan var det minusgrader och frost på nätterna... men nu är det fint, ca 10 grader på natten, så då får de vara ute. de går inte med täcken eller sådant, och får hö och havre på kvällarna
nu minsann har våra hästar fått börja komma in! de har faktiskt tjatat nu den senaste veckan och velat komma in, och igår kväll regnade det, och skulle göra hela natten, så då fick de vara inne. VILKA LYCKLIGA HÄSTAR! alla var helt stormförtjusta över att få komma in och få lite havre och betfor!
Min fick gå in i fredags men resterande av stallets hästar går fortfarande ute även om jag tycker dte är fel nu när det är kallt om nätterna dessutom går hästarna i små små grushagar!=( skillnad om dom gick ute i stoora gräshagar och har något att göra under dagarna!
Min + 2 stallkompisar (alla 3 dräktiga ston) går ute fortfarande. De har dock fri tillgång till ensilage, lite "skog" i hagen där de kan vara då det är blåsigt, en lada att gå in i (snart halmad), saltsten och en å att dricka vatten ur. Det har regnat och blåst och varit ganska kallt ett tag, men pållarna verkar trivas bra i hagen. Försökte lägga på min häst ett regntäcke men hon ville inte ha det, hon gick bara ifrån mig då jag försökte lägga på det.
Alla tre är halvblod, min pålla är 18 år och har inte gått ute dygnet runt annat än på sommaren. De andra pållarna är 8 och 12 år, även de tävlingshästar som inte gått ute länge förut. Men de verkar trivas jättebra!
De ska få gå på lösdrift senare i höst/vinter, men den är inte färdigbyggd än.
Hästmänniskan
Jag har ett dilemma som jag kanske kan bli klokare av med hjälp av er.
Drömmen är en egen liten gård med välplanerad lösdrift. För att...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.