grodan21

Trådstartare
för att bygga två boxar i en befintlig byggnad behöver man når tillstånd för det? hittar inte om man behöver det. det jag ser är om man har mer än fem hästar där och fall man btgger störe än typ 9 m2 så behöver man byggtillstånd. men annars? //anna

Sv: Ute boxar

Det beror på dels det du hittat själv hur många hästar som ska kunna finnas på fastigheten. Det är inte bara i uteboxarna som räknas utan även om det redan finns annat stall där. Det gäller förprövning från Länsstyrelsen

Sedan kan det också bero på var fastigheten ligger och om det är en lantbruksfastighet eller inte. Det variera från kommun till kommun om vad som behövs för att göra om en byggnad till stall. Så i det här fallet är det enklast att höra med den kommun där fastigheten ligger om vad som kan komma att krävas.

Liknande trådar

Anläggning Jag håller på att se över ventilationen i vårt stall som är av den äldre typen byggt med tjocka tegelväggar och innertak av träplank...
Svar
19
· Visningar
1 007
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 113
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
18
· Visningar
1 784
Anläggning Jag har nyligen grävt i frågan rätt intensivt och de svaren jag hittade i en tydligen låst tråd var inte riktigt korrekta. 1...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 021
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve