Utbildningsnivå

R

rare

Hade en stor diskussion i stallet om hur lång tid det tar att utbilda en häst till MSV. Självklart är det ju inviduellt från häst till häst, men vad skulle ni säga på ett ungefär? Om man räknar in lite motgångar här och där, vad är egentligen rimligt?

Sv: Utbildningsnivå

om man räknar att den rids in som 3 åring så inte före 7års ålder i varje fall det behövs styrka för att böja samla sig

Sv: Utbildningsnivå

Fast både breeders och skandinavien open för 6-åringar går i Msv, så till dess bör dom ha påbörjat det.

/Camilla

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
542
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 335
Träning I kölvattnet av Helgstrandsskandalen vill jag slå ett slag för grundridning (och markträning) och då menar jag inte lätt klass, utan...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
9 008
Senast: Bison
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 697
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama