Utbildningar

angelaL

Trådstartare
Vilka typer av utbildningar kan företaget betala? Jag var på ridkurs i helgen på en av företagets hästar, och det lätt jag mitt företag betala, är det okej?

Sen så håller jag på att utbilda mig till massör, det betalar mitt företag, det är meningen att jag istället för att driva en ridskola ska jobba som hästmassör. kan då företaget betala min utbildning?

Sv: Utbildningar

Det borde inte vara något problem att kostnadsföra utbildningen på företaget.

Men som chrysler svarade så får du inte ta upp utbildningen som en tillgång i balansräkningen och göra avskrivningar på den. Detta pga att utbildning inte skall räknas som en immaterielltillgång utan kostnadsföras direkt i reslutaträkningen.

Men säkrast är att kontakta en redovisningsbyrå och ställa frågan.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 415
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 665
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 328
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 112
Senast: Emro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama