Utbildning

Fiorano

Trådstartare
Om en är snart 35, inte har några tävlingsmeriter att komma med men som vill gå nån form av utbildning för att bli mer meriterad-finns det ens nån sån utbildning? Det är klart att en kan träna för någon fancy, men jag hade gärna velat ha en mer teoretisk bit också. Hippologen är inte ett alternativ, av flera olika skäl.
 
På vilket sätt? Det finns lite universitetskurser på distans, men jag tror att det är mest typ Hästens foder och den typen.
 
@lady_vip Har hittat Strömsholms distanskurser, men det är mest hästskötarinriktning vilket iofs känns som vettig repetition. Så tänkte söka till våren.

Egentligen är det jag efterlyser nån form av diplmerande ridutbildning. Där det finns skrivet på ett papper av nån duktig att jag kan rida typ. Mitt mål är att ha ett litet hobbyföretag med lite träningar och hästar (ponnier) att rida. Jag gör ju redan detta men vill dels våga ta lite mer betalt och dels bli mer "kvalitetsäkrad" sas.
 
@lady_vip Har hittat Strömsholms distanskurser, men det är mest hästskötarinriktning vilket iofs känns som vettig repetition. Så tänkte söka till våren.

Egentligen är det jag efterlyser nån form av diplmerande ridutbildning. Där det finns skrivet på ett papper av nån duktig att jag kan rida typ. Mitt mål är att ha ett litet hobbyföretag med lite träningar och hästar (ponnier) att rida. Jag gör ju redan detta men vill dels våga ta lite mer betalt och dels bli mer "kvalitetsäkrad" sas.
Vad krävs för att bli A-C-tränare?
 
@lady_vip För att bli C-tränare i dressyr krävs att du är etablerad i MsvB med "flertal placeringar". I år var det rekordmånga sökande till C-tränarutbildningen och en i klubben som dels rider Intermediaire och dels redan är ridledare kom inte in. Så jag tvivlar att jag nånsin kommer vara tillräckligt meriterad för det. Samtidigt betyder inte det att jag inte kan lära småbarnen att sitta fint på sina ponnier och lära dom att rida rätt trevligt upp till LA.
 
Det finns ju fler ridlärarutbildningar än Hippologen, BYS i Skara har väl en och tror att Vretaskolan har en på distans.
 
@Fiorano preparandkurs verkar BYS erbjuda, det verkar vara det närmast.

Strömsholm har en del kurser vad jag kan se, bland annat preparandkurs.
 
Senast ändrad:
Egentligen är det jag efterlyser nån form av diplmerande ridutbildning. Där det finns skrivet på ett papper av nån duktig att jag kan rida typ. Mitt mål är att ha ett litet hobbyföretag med lite träningar och hästar (ponnier) att rida. Jag gör ju redan detta men vill dels våga ta lite mer betalt och dels bli mer "kvalitetsäkrad" sas.
Går du YH-häst på vreta "blir" du utbildad/examinerad ridlärare, väljer du att göra diplomering vid slutet av andra sommaren kan du bli ridlärare level 1/2. För godkänt i ridkurserna år 1 ska du rida LB dressyr/1m banhoppning och godkänt år 2 LA dressyr/110 cm banhoppning. Det blir ju någon utomståendes godkännande av din ridning, plus att du genomgått ridlärarutbildning.
 
Lånar tråden lite, hoppas det är ok:)

Kräver alla utbildningar gymnasiebetyg? Eller finns det någon utbildning där "man blir något" ridmässigt eller hanteringsmässigt som man kan komma in på utan att gått gymnasie men på tex ridprov?
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 362
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 611
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 325
Senast: Farao
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
8
· Visningar
2 311

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack 17
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp