utbildning för konvalecensstall

Mirre

Trådstartare
vad ska man ha för utbildning om man vill driva ett konvalecent och rehab stall? Vill ha ett stall och ta emot hästar som ska stå på vila och sen sättas igång långsamt. Ex travhästar som är skadade och där äg har många hästar och inte har ritkgit tid med en skadad.
Verkar det begripligt? Även rid-galop-kör hästar ect. Och där man då har ett samarbete med vet hovis tandläkare ect ect ect
Och kanske ta emot till och inridningshästar också.
Kommer utbilda mig till hästmassör först och främst ev även ET.

Sv: utbildning för konvalecensstall

Du ska kunna sköta ekonomin och bokföring. Det är viktigast.
Sen är det olika på vad folk med sådana här stall eller liknande har för utbildning.
Ju fler kurser och diplom ju bättre, men ofta så blir det munmotmun-metoden från de som trivs som kund hos dej och sprider det vidare.
Sen beror det ju på vad för behandling du erbjuder, är det friskvård öht så kan det ju vara bra med massage, laser, kotknackning, Team.. allt som hörtill kroppen på hästen.

Det finns en tjej som tävlat msv och som tar in hästar för in/tillridning som förstörde hästen totalt (felbelastning/kotor förstörda och hästen kan aldrig bli riktigt bra igen -detta var alltså en lovande unghäst) Henne rekomenderar vi inte oavsett om hon vunnit massa eller inte.
En person som inte har tävlat ett dugg för att hon eller han inte vill kan vara hur bra som helst, kunskapen finns men inte resultaten -fast det är bra att ha några hästar som man kan ha som presentation.
"Den här hästen har jag utbildat så här långt"..

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
1 929
Senast: Mia_R
·
Anläggning Hur löser ni det med en häst som ska stå på boxvila som inte direkt är duktig på att stå själv? Jag har en sådan, och har då varvat...
2
Svar
22
· Visningar
4 580
Hästvård Okej, vi tar det från början, hoppas ni orkar hänga med! Min häst är 7 år, fjording, vallack. Har tränats främst i distans men även...
Svar
6
· Visningar
2 352
Senast: Rebeckafalk
·
Hästvård Varning för sjukt långt inlägg!! Håller på och ältar.. Har varit på återbesök hos vet idag och hästen är fortfarande halt. Jag...
Svar
19
· Visningar
5 213

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Klösmöbel
  • Målbilder för trubbnosar.

Hästrelaterat

Omröstningar