B
black pearl
Svarade på en annons där det visade sig att hästen blivit av med sina främre tandanlag (via olycka som föl). Det fungerar för tillfället eftersom mjölktänderna sitter kvar. Men om/då de slits ner försvinner framtänderna för gott. Kindtänder är intakta och det är ju där de tuggar det mesta.
Är det någon som har erfarenhet av detta dilemma? Hur har det fungerat med matintag osv? Känner att pållen tilltalar mig i övrigt. Den är fortfarande unghäst så det måste fungera under en lång tid.
Hade en gammal häst själv då jag var liten som glufsade i sig lika bra med eller utan gaddar, men där handlade det om en naturlig tandlossning baserad på ålder.
Ska jag fundera vidare på att köpa eller?
Jag är tacksam för alla råd, erfarenheter och tips.
Är det någon som har erfarenhet av detta dilemma? Hur har det fungerat med matintag osv? Känner att pållen tilltalar mig i övrigt. Den är fortfarande unghäst så det måste fungera under en lång tid.
Hade en gammal häst själv då jag var liten som glufsade i sig lika bra med eller utan gaddar, men där handlade det om en naturlig tandlossning baserad på ålder.
Ska jag fundera vidare på att köpa eller?
Jag är tacksam för alla råd, erfarenheter och tips.