Utan skor bak!

F

Foffa

Hej!
Jag har börjat pyssla med min grannes häst efter några års uppehåll med ridningen. Märkte att hästen var deppig för att ingen hann med honom och att han kände sig lite bortglömd. Han älskar att få komma ut och att få aktivera sig lite trots att han börjar bli gammal. Problemet är bara att nu är det ju halt och snö ute och han har bara skor på framhovarna. Min fråga är om ni tror att det är stor risk att han halkar om han blir broddad fram och går utan skor bak? Är det för riskabelt att ge sig ut på en skritt tur?

Sv: Utan skor bak!

Passa er för de isigare partierna på vägarna så ska det nog gå bra. Oskodd bak ger ju bättre grepp än skor utan brodd, och djup snö ger bra grepp det med ;)

Vi kör skor/brodd fram + oskodd bak och det funkar bra.

okej, tack så jättemycket för att du svarade :)

Boots?
Min häst har det för första vintern, fungerar jättebra!
Vi valde Easy boots, dom kostar en del men dom håller länge:)

Jag kör barfota runt om, och så länge man inte är där det är isigt så är det inga problem. Var bara försiktig om du ska korsa vägar eller andra ställen där det är riktigt hårt trampad snö.

Kul för dig och hästen!!
//F

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 730
Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
1 288
Senast: Miingla
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 110
Senast: Freazer
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 193

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka