När jag läser här på katt slås jag av det otroliga att katten överhuvudtaget fortfarande finns kvar på jorden
Min mormor avmaskade aldrig sina katter, det fanns inte ens då
Kattungemat fanns inte heller
Inte ens när jag var liten:smirk:
Hur kan katten ha överlevt på jorden
Idag ska man ha katten inomhus för annars är man helt knäpp
Att ha katter som får gå och komma som de vill är helt vansinne om man får tro många här.
Att de sedan får para sig med vem de vill går ju inte heller för sig för katten vet ju inte vem som är helt frisk och som ger friska och bra avkommor eller?
Nej jag är inte för att katter får yngla av sig hej vilt tills de är så många att de mår dåligt av det.
När ska vi börja testa människor?
Friröntgen och allmän hälsodeklaration borde ju faktiskt vara ett krav!
Mina katter får komma och gå som de vill, de avmaskas om de har mask och får mat de mår bra av.
Men vart är vi på väg? Visst vill jag att katter får högre status!
Men de måste ändå få leva som de är gjorda för!
Få springa fria ute och fånga råttor, fåglar och möss lika mycket som att ligga inne i knät och ha det skönt i värmen!
När jag nu (gud förbjude de valde sina makar själva) hade kattungar så var mitt krav att de skulle få gå ut hos nya ägarna!
Att de skulle få leva kattliv!
Min mormor avmaskade aldrig sina katter, det fanns inte ens då
Kattungemat fanns inte heller
Inte ens när jag var liten:smirk:
Hur kan katten ha överlevt på jorden
Idag ska man ha katten inomhus för annars är man helt knäpp
Att ha katter som får gå och komma som de vill är helt vansinne om man får tro många här.
Att de sedan får para sig med vem de vill går ju inte heller för sig för katten vet ju inte vem som är helt frisk och som ger friska och bra avkommor eller?
Nej jag är inte för att katter får yngla av sig hej vilt tills de är så många att de mår dåligt av det.
När ska vi börja testa människor?
Friröntgen och allmän hälsodeklaration borde ju faktiskt vara ett krav!
Mina katter får komma och gå som de vill, de avmaskas om de har mask och får mat de mår bra av.
Men vart är vi på väg? Visst vill jag att katter får högre status!
Men de måste ändå få leva som de är gjorda för!
Få springa fria ute och fånga råttor, fåglar och möss lika mycket som att ligga inne i knät och ha det skönt i värmen!
När jag nu (gud förbjude de valde sina makar själva) hade kattungar så var mitt krav att de skulle få gå ut hos nya ägarna!
Att de skulle få leva kattliv!