Ut i skogen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det första jag hörde när jag vaknade i morse, precis som alla andra mornar, var den bullrande luftvärmepumpen. Irritationen började genast krypa under skinnet på mig. Jag har aldrig hört en luftvärmepump som bullrat som den här. Undrar hur många decibel som kommer ur den?

Jag vet vad jag måste göra, men det gör mig skiträdd faktiskt. Jag måste släppa Stockholm och allt som är bekant, för att klara mig helt själv på annan ort, helt oavsett vilket skit man än råkar ut för. Några vänner eller annan backup om saker skiter sig, finns ju inte från början på en ny ort. Jag vet ju vad jag har, men inte vad jag får. Det gör mig jävligt nervös.

Så jag stack ut på en lång promenad i skogen i morse och undan för undan, släppte irritationen.

Aaah, är det så här det också kan kännas? Så skönt. Skogen är så omfamnande, vänlig, förlåtande, trygg, storslagen, läkande, vacker. Den bara finns där. Den är. Hur skulle jag någonsin kunna klara mig utan skogen?

20140920_111356liten.jpg

Bilden är gammal. Nu har vi fortfarande än väldig massa snö, men på en södersluttning såg jag faktiskt spirande gräs idag.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
1 921
Senast: Luff
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Mamma var här i några dagar i förra veckan. Hon hjälpte till med lite av varje. Tyvärr upptäckte jag idag att hon hade städat bort en...
Svar
0
· Visningar
338
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 221
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag älskar fart. Ju snabbare det går och ju mer fartupplevelse jag får, desto mer levande känner jag mig. Närmare livet, på nåt sätt...
Svar
0
· Visningar
310
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp