Usch, fluglarver i pälsen!!!

C

Curly

Usch! :eek: :p Min medryttarhäst har fått en massa fluglarver i pälsen. :( Som tur är har han ganska kort päls och de samlas mest på främre halvan av kroppen, benen, bogen/halsen, hårremmen.. :smirk:

Har någon något tips på hur man får bort dem?! Ägaren sa att det bästa är att dra bort dem med naglarna, men det tar ju hur lång tid som helst och det kommer nya hela tiden! :crazy: Man gör ju det för att de inte ska få mask i magen när de kliar sig..

Hur gör ni? Har hört att de gärna sätter sig på bruna hästar! :confused:

Ta med en ryktsten, den brukar skrapa bort allt möjligt.
Usch låter äckligt..
Vår veterinär sa att dom kan krypa in genom huden när dom kläckts!

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 767
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag var barn så tyckte jag att det såg så elegant ut att rida en häst på tygeln. Det ville jag också lära mig att göra. Vem vill...
Svar
0
· Visningar
1 304
Senast: Magiana
·
Hästvård Min häst fick för cirka ett år sedan, knottror över bog, hals och sadelläget. De kliar inte och stör inte honom på något vis alls, han...
Svar
5
· Visningar
3 720
Senast: MalinE
·
V
Hästvård Lite info vad man kan vara uppmärksam på: Min ena häst började under försommaren att få som skorpor i huden, liksom små sår, man...
Svar
15
· Visningar
14 402
Senast: racerkorv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Photoshop hjälp
  • Tips i London
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur