urkig andedräkt och testiklar....

toughcookie

Trådstartare
Min kattkille på drygt sex månader luktar gammal hovböld ur munnen.
Har kollat igenom munnen och hittar ingenting som ser konstigt ut, han äter samma mat som dom stora katterna och dom luktar INTE skumt ur munnen.
Kan det ha att göra med tandbyte? Han är pigg och har GOOOOD aptit!
Sen vill jag ju kastrera honom så fort som möjligt men han har bara en testikel, när ska jag börja bli orolig för det??
Skälet till att jag har lite bråttom är att han är ute mkt och jag vill öronmärka honom när han ändå är sövd...........

Sv: urkig andedräkt och testiklar....

Mitt råd är att ringa o prata med veterinären om detta. De kan ju svara på alla dina frågor. Lycka till med din lilla kille!!!

Hur är han i magen?
Min hankatt, 7 månader) har varit/är dålig i magen och han luktar som en ospolad toalett :eek: . Men nu har han börjat bli lite bättre så han luktar inte så mycket längre. Vet ej om det kan ha något samband :confused:
M vH Mannis

Som de andra har sagt, katter luktar ofta när de byter tänder. De kan dessutom bli lite dåliga i magen då. På en vuxen katt skulle jag misstänka tandköttsinflammation.
Katternas testiklar är ofta nere redan vid 3-4 mån ålder, så du bör ta honom till vet och kolla upp det. Går han ute bör han kastreras snarast möjligt eftersom risken är stor att han snart är könsmogen.

Han har inte bytt alla tänder, så det kan nog vara det. Magen är ok.
Min "hästveterinär" ska kolla på honom nu i veckan och bedömma om hon tycker jag ska kolla honom på en klinik. Och SJÄLVKLART ska han kastreras så fort det bara är möjligt, skulle inte drömma om att ha honom springandes lös ute annars! Nu är han bara ute när jag är ute, han är helt övértygad om att han är hund.....

Liknande trådar

A
Katthälsa Har haft mina två katter (syskon) i sex år, och dom har alltid varit bästisar. Men när hankatten Kir (kastrerad) kom hem från en...
Svar
1
· Visningar
1 357

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka