D

dragonlady

Ni som har haft katter med urinsten.

Hur var symptomen?

Vad botade katten?

Vilken mat är bäst?

Sv: Urinsten

Hur var symptomen?
Han gick på lådan flera gånger, försökte kissa, men det kom nästan inget och sedan skrek han när han försökte pinka.

Vad botade katten?
Svårt att säga, men antagligen en kombination av medicin och rätt foder.

Vilken mat är bäst?
Jag säger Specific. Anledningen är att: Jag fick annat foder först, nån burkmat som luktade urk och han åt inte, fick sedan Specific och detta verkar ju de flesta katter gilla märker jag.

* Han kom in och sa till att nåt var fel.
* 10 000 kronor.
* Ett upplösande/förebyggande som katten äter.

dragonlady skrev:
Ni som har haft katter med urinsten.

Hur var symptomen?

Vad botade katten?

Vilken mat är bäst?

Han kissade mindre och mindre, gick och gömde sig, kissade blod i torkskåpet...

Eftersom det forfarande kom lite så tyckte vet att jag skulle prova med bara foder och det funkade!
Hill's Science Diet Feline c/d

Det åt han i typ 1,5år och numera äter han den vanliga kattmaten från Hill's Science Diet (lamm) den förebygger urinsten och vi har inte haft problem på flera år.
Dessutom så är det en mat som är väldigt dryg och mättande, så även om den kan verka dyr är den värd pengarna :)

* 10 000 kronor.

10 000 kronor !!!???

Min kastrerade hane gick på lådan ideligen och försökte kissa. Jag trodde det var urinsten, ringde veterinären som trodde detsamma, och åkte dit direkt. Det visade sig vara blåskatarr som botades med antibiotika. Han var bättre på ett par dagar!

Japp, 10 000:- Han var bl a inlagd i två omgångar. Andra gången för förstoppning han fick som resultat av den klena urinstensmaten.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
4
· Visningar
461
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
460
Senast: KeeNine
·
Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
223
Senast: MJLee
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
867
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama