Urinprov *ursäkta äckelfaktorn*

Houdinie

Trådstartare
Skulle lämna in urinprov från ena katten idag, och hade fått en lång beskrivning på hur jag kunde gå tillväga, med tömda kattlådor och diverse pipetter osv. Katten ifråga har mått rejält skruttigt i helgen, och medryttarhästen är halt och ska bandageras om varannan dag... så jag glömde bort att skaffa pipett ( :o ).

Skam den som ger sig. I morse satte jag resolut katten i lådan (med sand), höll en liten burk lite strategiskt under rumpan på honom och sade; "kissa nu"... varpå katten lydigt kissar i burken! :eek:

Veterinären blev förvånad över hur mycket jag "lyckats samla upp", hon blev ännu mer förvånad när hon fick veta hur det gått till. När han skulle vägas på samma praktik för ett tag sedan så satte jag honom på vågen och kommenderade "sitt", varpå han lydigt satte sig, så vi kunde läsa av vågen...

Snart tar de in honom för dna-test för att kolla att han verkligen är en katt! :D

Hur lydiga är era katter, och har de någon gång förvånat er med att lyda när ni inte förväntar det?

Sv: Urinprov *ursäkta äckelfaktorn*

Lite förvånad blev jag när jag, min kompis och Isola var i köket och tänkte bjuda katterna på nåt gott. Sa åt Isola "Gå in i vardagsrummet och hämta Dimma". Hon tittar snett på oss en stund, sen spatserade hon iväg och vi tänkte inte mer på det. En halvminut senare kommer Dimma flygande in i köket med Isola i hasorna. :D

En annan gång så for jag och Isola till grannstaden för att hälsa på en kompis till mig som inte mådde så bra. Sa till Isola att när vi kommer fram så ska hon ligga i min kompis knä hela tiden och försöka lindra smärtan lite. Vad gör katten efter ett inspektionsvarv i lägenheten? Jo, lägger sig i min kompis knä och där låg hon större delen av tiden som vi var där. :D

Sen så kommer hon i princip alltid när man ropar och såna småsaker. Isola alltså. Dimma är betydligt smartare; hon gör bara som man vill när det resulterar i att hon får som hon vill... ;)

Min mamma brukar säga att:
"Det värsta är inte att du pratar med katten, det värsta är att han svarar!"

:D

Katterna är inte vidare lydiga :angel:, men jag kan berätta nått annat som hände för någradagar sen.

Hittade en spindel i badrumstaket som jag fick syn på när jag skulle sminka mig och sticka till jobbet. Jag är livrädd för spindlar, så efter lite pyssel lyckades jag få sminket på ögonen och innan jag gick ut ur badrummet blängde jag på spindeln och sade lite modigt att den gärna fick vara död när jag kom hem.

När jag kom hem låg den prydligt död mitt på golvet :eek::eek::eek::o

Min katt har också gjort en sån grej en gång. Vi hade problem med att han kissade inne, till slut fick vi nog och satte ut annons om omplacering men ingen svarade. Så jag satte mig ner med honom en kväll och förklarade att han verkligen måste sluta kissa utanför lådan för annars skulle han inte kunna bo här hos oss mer.

Han har inte kissat fel sen den dagen!

Min katt kan sitta på kommando, och lägger sig ner om jag säger 'pang' :angel:
Sen så kommer hon om man visslar eller ropar på henne :love:

Hmm, min katt kmr när man säger mat...=)
Annars är han inte det minsta lydig...

Katterna är inte vidare lydiga :angel:, men jag kan berätta nått annat som hände för någradagar sen.

Hittade en spindel i badrumstaket som jag fick syn på när jag skulle sminka mig och sticka till jobbet. Jag är livrädd för spindlar, så efter lite pyssel lyckades jag få sminket på ögonen och innan jag gick ut ur badrummet blängde jag på spindeln och sade lite modigt att den gärna fick vara död när jag kom hem.

När jag kom hem låg den prydligt död mitt på golvet :eek::eek::eek::o

:rofl: Kanske är nått att lägga till på ditt CV. "kan få spindlar att dö på komando" Borde vara rätt så populärt hos vissa företag ;)

Liknande trådar

M
Katthälsa Hejsan, Jag vill börja med att förklara hur jag har hamnat i den här ohållbara situationen: För fem år sedan träffade jag en kille...
2
Svar
20
· Visningar
3 995
Senast: bengeten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar