Urban Jungle

Status
Stängd för vidare inlägg.
M

MaLiNsMaLiN

Är det någon som har några erfarenheter med denna vagnen?

Jag tycker den verkar väldigt bra.

Skulle vilja veta lite fördelar och nackdelar samt gärna bilder på olika färger m.m

Den vanliga urban Jungle eller mountain terrain?

Mvh Malin
 
Sv: Urban Jungle

Riktigt smidigt vagn, svängradien är helt underbar och den tar liten plats ihopvikt...

Har bara bra att säga om den vagnen....
 
Sv: Urban Jungle

Det är svängbara hjulet som är grejen, mountain terrain-modellen har inget särskilt.

Den är lätt och suverän att köra i stad men en trehjuling är onödig ute i skogen.

De bästa är de äldre utan ledat handtag, de är robustare och verkar hålla för vad som helst. (jag har en 3 år gammal) Du kan köpa en billigare 03:a eller 04:a på blocket och pimpa den med ny klädsel om du är fåfäng ;)

Varukorgen är trist för tyget håller dåligt i sidorna, eller så är jag bortskämd med gamla metalltrådskorgar på mina tidigare 70- och 80-talsvagnar...
 
Sv: Urban Jungle

En kollega sa att den inte går att få in i vissa spårvagnar här i stan. Vet inte hur det är med bussar och så. Anledning: den är för bred!
 
Sv: Urban Jungle

Den funkar på bussar och tunnelbana i Sthlm iaf. Och tar sig igenom rätt trånga passager om man vickar den lite snett. Den blir ju helplatt om man fäller ihop den i värsta fall så man kan lyfta den separat om man har ett äldre barn.

MoonFlight - testerna är obegripliga.

UJ:N får skyhögt betyg på användarvänlighet och köregenskaper.
Men dissas totalt pga något man inte får redovisat med hopfällningen. Det är omöjligt för ett barn att fälla ihop vagnen! Man måste synka två vuxenhänder och ha vuxenlånga armar. Den är skitsmidig att fälla ihop och upp och jag kan inte i min vildaste fantasi hitta något farligt med det.

Och så klagar de på remmarna i klädseln. Mina är OK efter många år? Hade de klagat på varukorgen hade jag förstått, men de flesta vagnar verkar ha såna i tyg nu för tiden. Och klädseln är ju lätt att byta om man vill.

Däremot har jag full förståelse för rädslan för att de ledade handtagen ska gå av. Det är därför man har en gammal robust oledad vagn ;)
 
Sv: Urban Jungle

Ingen aning, jag har ingen. Det var vad kollegan sa, de gamla spårvagnarna kommer deras UJ inte in i. Det gör min vagn, en Bugaboo Cameleon, kan inte jämföra med annan.
 
Sv: Urban Jungle

Kan det vara så att mountain terrain-modellen är bredare än den "vanliga"?! ( har bara erfarenhet av den vanliga med "löst" framhjul )
 
Sv: Urban Jungle

Jag tycker att urban jungle verkar vara en väldigt vettig vagn.Däremot tycker jag inte alls om vagnen Bugaboo Cameleon utseendemässigt iaf.
 
Sv: Urban Jungle

Vi valde bort Mountain Terrain pga att man bara kan ha barnet vänt ifrån sig i sitt-delen, man vill ju kunna välja att ha ögonkontakt med sitt lilla barn. Annars tyckte vi om allt med den när vi kollade på den.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 478
Senast: Modest
·
Övr. Hund Det har tillkommit hund i sommarens reseplaner då det vanliga pensionatet inte kan ta emot och vi inte känner oss bekväma med att lämna...
Svar
15
· Visningar
1 024
Senast: Pilot
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
652
Senast: Svartkatt
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
2 166

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp