Ur barnamun...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Jillybean

Trådstartare
...kommer ibland de harligaste kommentarer. Sagt av min 7-aring forra veckan:

-Mamma, jag har bestamt att varje kvall ska vara dusch-kvall, utom fredag.
-Jasa, varfor inte fredag?
-Nej, saaa ren vill jag inte vara!!

:rofl: :rofl:
 
Sv: Ur barnamun...

mimus skrev:
Jag älskar barns logik!!!!
Jag med.

Har en rolig historia från min brors familj. När äldsta sonen var 2,5 år åkte de till Falsterbo en dag och skulle bada. Grabben sitter o tittar ut. Plötsligt säger han "Titta mamma, kossorna har badat!" Svägerskan tittar ut på korna och undrar hur i hela friden han kunde se det. "Jo, de har ju tvättat bort smutsfläckarna!":rofl: :rofl:

Det var alltså helt vita kor (kan inte raserna men ni fattar nog vilka) och de enda han hade sett innan var svart/vita. Så visst har barn en egen logik!
 
Sv: Ur barnamun...

Här är en till:
Min 3åriga son tittade på ett barnprogram-enerigkampen tror jag det heter- där det är barn som tävlar i olika fysiska grenar. Nu skulle dom dra sig över vatten till en ö på en timmerflotte med hjälp av ett rep fram och tillbaka, när sonen tittat en stund på detta säger han fundersamt:
skulle det inte varit bättre med en båt?!:banana: :angel:

Ja han är klipsk min gullunge :love:
 
Sv: Ur barnamun...

I bland är de inte så roliga, bara pinsamma.....:o
Som när jag var au-pair och av någon anledning så säger 5åringen att hans mamma har snopp. Jag förklarar att tjejer har inte snopp utan ett litet hål. Pojken är fortfarande övertygad över att mamma visst har en snopp och vill se mitt hål för att se om det stämmer. Jag blir generad och säger att det får han inte.
Dagen efter så är vi på badhuset och i omklädningsrummet säger han glatt att han ser mitt hål! Varpå jag svarar att det gör han visst inte, det är så litet så det ser man inte.... Tur att man har hytter att byta om i så ingen såg att det var jag som sa det.:o

Storebror 9 år hade gjort något ofog och skulle förpassas till sitt rum och när jag försöker få dit honom så säger han att han vill gå och säga adjö till sin morbror, (som redan rest iväg och som han sagt adjö till), innan denne åkte till England, för det står minsann i de mänskliga rättigheterna att varje barn har rätt att träffa sin familj!
Jag fick knipa ihop för att inte börja asgarva. Vad sjutton lär de barnen i skolorna nu för tiden?:rofl: :rofl: :rofl:
 
Sv: Ur barnamun...

Visst är den härlig? Helt obefläckad av våra vuxna ideal och fördomar! :devil:

(Där du ameo, går det bättre att läsa nu? :D :bow: )
 
Sv: Ur barnamun...

Vår 2,5-åring förvånade pappa med att säfa "Fy fan" i morse. Pappa undrade vem som lärt henne det. Svaret blev -Lille skutt! :D



/Jossan
 
Sv: Ur barnamun...

Sagt av min då 3 åriga dotter: "När bladarna ramlar från träden, då blir det löv"

Ganska smart! :)
 
Sv: Ur barnamun...

Samma dotter i samma ålder ritade på väggen i sitt rum. Jag frågade naturligtvis vad hon hade gjort. "Ritat en telefon" Jamen, på VÄGGEN sa jag och då svarade hon: "Det är en väggtelefon!":love:
 
Sv: Ur barnamun...

us_lover skrev:
Jag med.

Har en rolig historia från min brors familj. När äldsta sonen var 2,5 år åkte de till Falsterbo en dag och skulle bada. Grabben sitter o tittar ut. Plötsligt säger han "Titta mamma, kossorna har badat!" Svägerskan tittar ut på korna och undrar hur i hela friden han kunde se det. "Jo, de har ju tvättat bort smutsfläckarna!":rofl: :rofl:

Det var alltså helt vita kor (kan inte raserna men ni fattar nog vilka) och de enda han hade sett innan var svart/vita. Så visst har barn en egen logik!
Om samma ko-ras (fjällkor) utbrast undertecknad 3 år:
-Titta Mamma, isbjörnar! :bump:
 
Sv: Ur barnamun...

När min minsta lillbrorsa var runt året el så, såg han pappa som stod i kket o lagade mat. Pappa hade ett förkläde på sig, varvid ungen utbrister t mamma:
"Pappa klapp-klapp (hakklapp)!" och håller på att kikna av skratt. :D Han var ju inte van vid att vuxna hade hakklapp! ;)
 
Sv: Ur barnamun...

jobbar med en 1:a klassare.
På eftermiddagen skulle alla barnen få frukt som mellanmål. En av pojkarna fick en banan, och när han skalat den kommer han fram till mig med bananen.
- Fröken, bananen är svartsjuk!
- Jaså, hur kommer det sig?
- Titta där den har en svart fläck där...

Åh det finns massa sådana roligheter :)
 
Sv: Ur barnamun...

*KL*
Var på bio igår (och såg HP2:love: ), mitt i filmen så blir det något fel på filmen och stora bioduken blir svart:cool: . Då hörs en röst från första raden (där alla barn sitter)
"-Mäh, reklampaus!":rofl: :bow: :D

Jenny
 
Sv: Ur barnamun...

Min dotter snart tre sa på julafton (efter all julmat och godis och bullar och allt):

"Jag är så full mamma, jag vill inte vara så full..."

Hon menade full i magen av mat alltså...men det lät ju som något helt annat...
 
Sv: Ur barnamun...

jobbade på en förskola där en av treåringarna sa:
titta jag kan titta upp i hjärnan! (så tittade han uppåt för allt han var värld.
Då sa jag: vad ser du då?
Han:ingenting!!!(jätteglad)

samma pojk sa:
min mamma säger fan till mig.
jag: vad hade du gjort då?
Han: ingenting!
jag hade du inte gjort något? Det var inte snällt av din mamma
Han efter en stunds fundering: jag spotta på mormor

det var ju inte särskilt trevligt gjort men jag hade endå svårt att hålla mig för skratt. en riktig buskille var det.
 
Sv: Ur barnamun...

Jillybean skrev:
...kommer ibland de harligaste kommentarer. Sagt av min 7-aring forra veckan:

-Mamma, jag har bestamt att varje kvall ska vara dusch-kvall, utom fredag.
-Jasa, varfor inte fredag?
-Nej, saaa ren vill jag inte vara!!

:rofl: :rofl:

Ja jisses! I sängen med mormor häromdagen säger min sjuåring plötsligt att jodå, hon kan visst prata och sova på samma gång för hon är "den norske fantomen" :rofl: Sagt på hyfsad norska enligt mormor också -själv var jag i Falun och hörde inget...
 
Sv: Ur barnamun...

nogat skrev:
samma pojk sa:
min mamma säger fan till mig.
jag: vad hade du gjort då?
Han: ingenting!
jag hade du inte gjort något? Det var inte snällt av din mamma
Han efter en stunds fundering: jag spotta på mormor


Hahaha :D :rofl: :bow:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Sov otroligt dålig i natt på grund av en incident igår. Jag flyttade till min lägenhet för typ fem år sedan. Jag köpte den under...
2
Svar
31
· Visningar
3 527
Senast: hollypolly
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 765
Senast: Blyger
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 972
Senast: mars
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 817

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hage
  • Dressyrsnack 17
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp