Uppvärmning inför tömkörning?

StinaMolina

Trådstartare
I helgen var jag på en tömkörningskurs:). Där var det en tjej med sin häst som gjorde en uppvärmning på sin häst (från marken) som jag tyckte såg lite konstig ut. Hon höll hästen mycket kort i grimskaftet samtidigt som hon drev på den med ett spö uppe på länden. Hästen sprang därmed på en minivolt runt henne på driven utan eftergift. Det såg mest ut som hästen tappade balansen då den tvingades vrida in huvudet samtidigt som resten av kroppen svängde ut totalt obalanserat så klart:crazy:. Vad var syftet med detta?Att bringa hästen ur balans kan väl inte vara en bra uppvärmning?. Eller så har jag helt fel att det kanske är en jätte bra metod och inte alls gör att hästen tappar balansen. Men vad tycker ni?//stina

Sv: Uppvärmning inför tömkörning?

Hade varit smartare att fråga personen som utförde övningen än oss på ett forum som inte såg det hela.

jo, men när jag frågade så sa hon att hon värmde upp hästen. Mer sa hon inte.

kanske berodde på hur du frågade eller inte frågade?

oftast så förklarar folk gärna om någon frågar uppriktigt intresserat utan anklaganden.

Vi osm inte såg över huvudtaget kan ju omöjligt veta;)

ne jag är säker på att jag frågade snällt men hon hade ju lite bråttom så det var väl därför hon var kortfattad:)men allt är säkert väl och hon vet säkert vad hon gör men var bara lite nyfiken om någon visste eller sätt det förrut:)

Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka