Uppvärmd Banminth

Puppan

Trådstartare
Jag glömde de förbaskade avmaskningssprutorna i bilen och ni vet ju hur varmt det varit idag...
Är det helt verkningslöst nu eller kan jag använda dem ändå? (Det står ju att de inte ska förvaras varmare än 25 grader).

Nån som vet?
 
Sv: Uppvärmd Banminth

Jag skulle inte använda det. Risken finns väl att det som gör medlet verksamt inte är det längre.
 
Sv: Uppvärmd Banminth

Hör med apoteket, de borde ju veta eller så kan du ju alltid fråga en veterinär.
 
Sv: Uppvärmd Banminth

Jag skulle inte chansa. Det är ju trots allt inte stora pengar vi pratar om.
 
Sv: Uppvärmd Banminth

Med största sannolikhet händer inget med den verksamma substansen vid kortare förvaring över 25 grader däremot är det stor risk att innehållet delar på sig vilket blir problem om du inte skall använda hela tuben till en häst.
PL
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har lyckats glömma att jag haft plegicil gel liggandes i bilen nu ganska länge. Bilen står mestadels parkerad svalt, men har också...
Svar
7
· Visningar
737
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 847
Senast: Roheryn
·
Anläggning Bytte ju bort torven för det kändes mindre och mindre klimatsnällt att använda och har hittat ett (visserligen franskproducerat)...
Svar
8
· Visningar
1 428
Senast: Fazeem
·
Hemmet Jag bor i ett 75 kvm stort hus (1.5 plan) på landet. Jag har idag ett värmesystem med en vedpanna i köket som går till ett vattenburet...
2
Svar
27
· Visningar
1 514
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp