Uppträning av unghäst.

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare minihopp
  • Startdatum Startdatum
M

minihopp

Jaha då var "semestern" slut då. Ettåringen är hemplockad från betet, satt för vagn igen och skötte sig bra :) . Nu kommer funderingarna, det är ju sju år sedan jag tränade upp en åring sist. :o Är det någon som kan berätta lite hur ni brukar lägga upp träningen. Skritt, trav, hur långt, hur länge? :bow:

Sv: Uppträning av unghäst.

Där fanns det lite matnyttigt. Arne L filosofi känns helt klart som något som går att följa med de träningsförhållanden jag har./ TACK!

Jag är ingen kännare av L,men tyckte att sidan var intressant.....

Träningstips är alltid aktuellt....

Det fanns ju m.k.t. annat att läsa där oxå.....

//Stally

Men du har väl "klarat" uppträningen bra förut, eftersom du har en så bra "gammel" ;)
/jari som blev arbetslös en hel dag...

Igår hämtade jag min lilla Snutta från betet :love: hon gick hos "tandläkaren" och vi passade på att ta bort vargtänderna också innan vi for.....hon är bara tömkörd än och inte satt i vagn
Bredbyn är en kanonsida :bow:

Jo visst har väl gammeln skött sig bra :love: , men jag känner mig något ringrostig :crazy: . Har varit ut med lillgumman idag igen, fick jogga några hundra meter men mest skritt. Tycker just det där med att bära sig i skritt låter bra.
Hoppas också med det att hon håller sig lugn och harmonisk (behövs med en framtida karriär som storstjärna) ;) :angel:

Klart hon blir en stjärna...
Har du henne i samma stall som Gammeln?
Tänkte försöka komma upp nästa helg....
Ps Ska starta imorgon (Måndag) P22 på Rättvik!! Ds

Ja hon står i samma stall som "gammeln". Nu bor de hemma igen hela ligan . PM:a mig skulle behöva lite knådning på Lappen start på gång igen..... Den sista chansen blev ju lite utdragen, nu är det tredje.....

Har nyss skrivit i en annan tråd och frågat om jag ska komma på Lördag... äh jag ringer imorgon istället! Ska in till vet med BR imorgon...

Jag körde in min ettåring i juni samtidigt som han gick på bete.
Nu har jag flyttat honom till ett annat stall och har kört i gång med träningen så smått.

Var annan dag kör jag honom. Jag travar 2-4 varv på våran 750 meters rundbana och skrittar 1-2 varv.
De andra dagarna promenerar jag med honom för hand på skogsstigar, vägar och lite i backar.
Det går fortfarande fint för honom att gå barfota.
En dag i månaden tar jag honom till ridhuset där han får gå över kavaletti och skutta över lite låga hinder.

Jag ökar sakta men säkert travsträckan på rundbanan.

Skulle vara kul att höra lite fler idéer om unghästträning i det här stadiet. Hur gör ni?
Synpukter!

Bid på Moa Hits Hej. Hon som fick ta bort unghästen.. kanske är intresserad av att Leasa el köpa tävlingsrätten av mitt kallblod?? Hör efter med henne. Jag börjar inse att jag inte har tid...

Lånar "din kusk" lite på Måndag... Ska bli kul. Tror dom haer en bra chans!½

Hon med unghästen har redan fått tag på en tvåårspalt hos tabac. Om jag förstod det rätt...
Hörde att du lånar honom , Stort lycka till åt er alla tre.......

Liknande trådar

Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 483
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 929
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 389
Trav Hej!:) Jag undrar hur ni brukar lägga upp er träning med unghästar - i det här fallet gäller det en 2-åring. Hur ser ert veckoschema ut...
Svar
1
· Visningar
2 188
Senast: electra1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama