Uppstudsig häst

B

bassemand

Mitt fullblod är konvalescent och skrittas för tillfället ( mest,,)
Han är ett litet monster och har plötsligt hittat på en massa hyss nu när han inte gått ordenligt på ett tag.

Vad gör man med en häst som plötsligt vägrar att tex gå in i stallet eller i den box man sadlar etc?

Han bara ställer sig med alla hovar i marken, och gäspar och går varken framåt eller bakåt., Han har aldrig vägrat att gå dit jag vill innan..

Alla trix, ställa sig strax bakom etc..Just där lyssnar han inte alls på smackning etc. Man skall ju inte behöva vara två för att ta in honom i stallgången,med någon som skäller och petar med kvast i arslet på honom.

Va!!!!!! :eek:

Sv: Uppstudsig häst

om dom fastnar så så brukar de funka att liksom gunga dom från sida till sida liksom..eller hur man nu förklarar..brukar få dom flesta att gå.

Liknande trådar

Ridning Hej, min medryttarhäst vägrar att gå framåt ibland. Han är en 13 årig c-ponny valack. Har varit medryttare på honom i ca 4 månader nu...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 620
Senast: Stergo
·
Ridning Hej! Har fått ett problem med min medryttarhäst som jag skulle vilja reflektera lite om! Jag har ridit min medryttarhäst i 4 månader...
2
Svar
22
· Visningar
6 704
Senast: yamyam
·
Träning Jag har ett problem med min ena ponny... Har aldrig haft något problem att rida heta hästar. Min andra ponny är väldigt framåt och blir...
Svar
12
· Visningar
1 483
Senast: Lager
·
Hästhantering Köpte min 7 åring för 1 år sedan. Han har haft problem med lastning innan jag fick honom då han lastades med linor och aldrig fått någon...
Svar
17
· Visningar
4 911

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka