Uppskrämd i onödan

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dottern hade varnat för att pållen ifråga är ofta lite övertaggad och pigg på hoppningen. (Dessutom var jag ju med en gång då J skulle hoppa honom och han stannade och ställde sig rakt upp :nailbiting: )

Det gick så himla bra igår, så nää jag var inte rädd en enda gång. Liten var så mycket duktigare än de vuxna hästarna i samtliga övningar så det likna ingenting :D
Ja han har svårt stå still emellanåt när de ska vänta på sin tur eller tränaren ska förklara övningen. Men det är ju tråååååkigt han vill ju HOPPA :bump::bump::bump::bump:

Känns ganska bra inför söndagen, sen vet vi ju inte hur han reagerar på att först åka transport till nytt ställe, ny okänd miljö och kanske mycket folk på läktaren. Med det är det som är så bra med P&J, du får ju faktiskt göra volter innan varje hinder om så krävs för att komma runt.:up:

Själv tror jag inte jag kommer få rida nästa vecka, "min" häst har blivit sjuk igen. Om det är kvarkan eller något annat vet jag inte, såg bara att han var borttagen från lektionsverksamheten när jag var inne och kolla :(
Ja det är ju bara räkna med att det bli extremt långvarigt det här

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Just nu sitter jag i en helt underbar stuga mitt ute i skogen och bara myser! (Eller ja - jag brottas med en förkylning också och snorar...
Svar
7
· Visningar
1 207
Senast: Teilani
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har inte haft den minsta tid att sätta mig ner och skriva om förra veckans ridlektioner, då mitt schema har varit fullspäckat varje...
Svar
0
· Visningar
1 024
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag lovar och svär men jag hade faktiskt ingen aning om att igenridningslektionen jag var inbokad på var en hopplektion! Det gick upp...
Svar
0
· Visningar
414
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kvällens laguppställning blev samma som förra veckan: Dunja (fina mörkbruna fröken långöra) och Sahara (det frissiga kraftiga fuxstoet)...
Svar
0
· Visningar
411
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama