Uppsala/Stockholm, träff?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare liten82
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 37
  • Visningar Visningar 2 239
L

liten82

Jag åker mest troligt ner till Uppsala 27/4-1/5 för att hälsa på hos Midas och Eyas uppfödare och träffa Eyas "tilltänkte" :love:
Jag åker troligen tåg ner men ska kolla upp om jag har möjlighet att låna bil, såfall skulle jag gärna träffa andra bukare och träna hund och fika nån/några dagar :laugh:
Någon som är sugen på buketräff?
Har jag bil tar jag mej utan problem både till Stockholm och Uppsala, det är ju bara ett stenkast (dom bor nånstans mittemellan)!

Sv: Uppsala/Stockholm, träff?

Jag är absolut sugen på buketräff, lite beroende på vad för aktivitet(er) som planeras och så, såklart. :laugh:

Jag är absolut sugen på buketräff, lite beroende på vad för aktivitet(er) som planeras och så, såklart. :laugh:

Vilka aktiviteter som helst som innefattar hund (och fika :D)
Lydnadsträning, långpromenad eller vad som helst!!

Vid det laget är det ju nästan picknickväder om vädergudarna är välvilliga! Man skulle ju kunna styra upp någon trevlig utomhusaktivitet.

Jag är eventuellt intresserad om hunden är här då (känner mig som ett skiljsmässohem fast det inte är min hund:)) fast någon lydnadsträning vågar jag inte hänga med på.

Jag tycker att det låter supertrevligt med något sådant!

Har själv planer på att gå riktig långpromenad/fotopromenad på lördag (den 11e). Kommer gå på Järvafältet, runt en sjö som heter säbysjön. När jag gick där senast så tog det ca 4-5 timmar. (Jag går hyfsat långsamt eftersom jag stannar upp och fotograferar då och då)
Skulle någon ha lust att följa med så är denna någon varmt välkommen (om den har snäll hund. Jag kommer gå med min gammeldam som är ganska osäker på okända hundar)

Justja, är det lydnadsträning som gäller så är jag mycket gärna på med min unghund. Hon har i stort sett aldrig tränat med störning :angel:

Jag är gärna med på någon trevlig aktivitet i Sthlms området!
Säg bara till när och var, jobbar jag inte så kommer jag! :)

Red_Chili: jag kanske skulle kunna hänga med runt järvafältet. Fast vet ej om min lilla gamling skulle orka en så lång promenad men ett tag skulle nog hon orka. Hon är snäll mot andra hundar också.

Ni andra, det är bara säga till om ni ska göra ngt här i sthlm så länge det är på en helg så kan typ jag :)

Har kollat upp nu och den promenad jag går då är ca 9km lång. Ingen superlång promenad alltså, det är mest jag som går låångsamt. (Jag stannar varannan meter och fotograferar..)

aha okej ;) Då kanske min hund orkar ;) vi gick typ en sådan lång promenad för 2 år sen mitt i vintern :) och om det är långsamt så orkar hon nog ;)
Jag brukar också vara en sån som stannar och fotar när jag väl har med mig kameran. Har haft en torrperiod nu ett tag med fotograferingen.

åh vad mysigt det låter! Jag är dock hundlös och skulle jag ha en hund så är det definitivt ingen som zala skulle bli kompis med (hon är snäll, men gissningsvis lite för klumpedunsig och intensiv för att göra ett bra intryck)

Ta med dig kameran nu då :D
Vad är det för hund du har?

Imported_G..: Kom med utan hund? Beroende på dagsskick kanske Waha kan vara med och då kan du ju låna henne ;) Sedan kan du sova över så slipper du åka genom halva stan för att komma till utställningen dagen efter och sedan efter det så åker du hem och käkar eller vad det nu var du hade inplanerat ;)

Jag har en Lhasa Apso tik (eller ja hon är oreggad så hon gills väll som blandras egentligen) på 9 år, hon blir 10 i september.
Jodå klart kameran ska med :)

Jag kan tänka mig att ta en tur till Stockholm för att träffa lite Buke-folk och hundar!

Allt hänger på vilken dag det blir,om jag jobbar eller är ledig!

Tack!

Vet inte om hon är så snygg nu..hon har hittat lera..nä gyttjebad kallas det för..

Av datum som du nämnt,så kan jag antingen den 27e eller den 1a!

Nu är vi inte så mycket för träning jag och gammeltanten,ja hunden är gammeltanten,men jag blir äldre den 27e:D,men vi kan gå långis eller fika eller titta på när andra tränar..

Jag kan tänka mig att ta en tur till Stockholm för att träffa lite Buke-folk och hundar!

Allt hänger på vilken dag det blir,om jag jobbar eller är ledig!

Kanske man skulle våga sig på att lämna Storskogen och Hyddad för en kort tur i civilisationen då... ;)

Liknande trådar

Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över... 2
Svar
33
· Visningar
8 853
Övr. Hund För några veckor sedan "räddade" jag 6 gamla produktionstackor, med avsikt att ge dem en lång och skön pensionärstid istället för att...
Svar
9
· Visningar
2 236
Senast: cambodia
·
Z
Övr. Hund Hej! Jag känner äntligen att det är rätt tid för mig att skaffa hund. Tanken har funnits där i flera år, men nu har jag äntligen...
Svar
6
· Visningar
1 481
Senast: Fanzia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka