Upplyftande memes, videos och tankar runt Covid-19

Bra poäng, men man kan ju förstå att de inte planerat in "pandemi" när de gjorde bugdeten för 2020... Oavsett så behövs det ju pengar in och kanske bättre att de som känner att de har råd att spotta i lite extra gör det, istället för att staten ska behöva ta från "allas" pengar? (som de nog säkert gör redan)

Gubben är iaf charmig! :D

Absolut på alla punkter egentligen, det är bara så präktigt och snuttenuttigt och ÖVERALLT här just nu att jag blir grinig på ren princip. :o :laugh: :laugh:

Again and again and again :sneaky:

07BA5B45-DC12-4D9C-BA27-C27C337177E4.webp

Absolut på alla punkter egentligen, det är bara så präktigt och snuttenuttigt och ÖVERALLT här just nu att jag blir grinig på ren princip. :o :laugh: :laugh:

I samma linje med mitt företags Högsta CEO och närmsta under (globalt företag) som skickade ut Mail till alla för några månader sen att de själva skulle göra avkall på 50 % av sina löner april-juni. Ja - tjänar man 200 + papp i månaden så är det ju behjärtansvärt verkligen 👍
Bara SÅåå totalt opedagogiskt och verklighetsfrånvänt för medarbetarna att man baxnar....

I samma linje med mitt företags Högsta CEO och närmsta under (globalt företag) som skickade ut Mail till alla för några månader sen att de själva skulle göra avkall på 50 % av sina löner april-juni. Ja - tjänar man 200 + papp i månaden så är det ju behjärtansvärt verkligen 👍
Bara SÅåå totalt opedagogiskt och verklighetsfrånvänt för medarbetarna att man baxnar....

Wow.
Liknande sade våra chefer när ALL golvpersonal blev 'tills vidare friställda utan lön' från början. "Jomen vi har faktiskt klippt våra löner med 20%." Tacktack! Det känns genast bättre! 🥰

Wow.
Liknande sade våra chefer när ALL golvpersonal blev 'tills vidare friställda utan lön' från början. "Jomen vi har faktiskt klippt våra löner med 20%." Tacktack! Det känns genast bättre! 🥰

Ja eller hur? Det är sånt fantastiskt ledarskap och känsla för de ”vanliga” anställda man har under sig . Not. Blir pinsamt .

Vi blev varslade dagen innan påskhelgen (60%) och högsta chefen hoppades att vi ändå skulle ha en riktigt trevlig påsk med nära och kära.
Ja eller hur? Det är sånt fantastiskt ledarskap och känsla för de ”vanliga” anställda man har under sig . Not. Blir pinsamt .

Verkligen inkännande människor!
Jag menar, jag förstår helt och hållet att de var tvugna att göra som de gjorde i vårt fall i alla fall, de fick ju inte ha öppet längre och det är bara så många människor man kan underhålla i ett nedstängt och barrikerat hotell. Det är helt okej, men hanteringen av personalen och situationen var verkligen inte på topp.
Det var rätt taskigt för vår avdelningschef också - hon hade fått förklarat för sig att det skulle skickas ut mail och brev från högsta hönsen den där sista veckan, men istället fick hon meddela hela sin avdelning personligen.

Oh well! Inte särskilt upplyftande det här. :D

Verkligen inkännande människor!
Jag menar, jag förstår helt och hållet att de var tvugna att göra som de gjorde i vårt fall i alla fall, de fick ju inte ha öppet längre och det är bara så många människor man kan underhålla i ett nedstänkt och barrikerat hotell. Det är helt okej, men hanteringen av personalen och situationen var verkligen inte på topp.
Det var rätt taskigt för vår avdelningschef också - hon hade fått förklarat för sig att det skulle skickas ut mail och brev från högsta hönsen den där sista veckan, men istället fick hon meddela hela sin avdelning personligen.

Oh well! Inte särskilt upplyftande det här. :D

Nej nu slutar vi då tråden annars blir gravt OT! Sorry för det !

Ja jag också! Hade det inte varit för att det känns lite kontraproduktivt för mig att åka till Värmland för ändamålet utan att kunna gå på Sandgrund och andra roligheter, så hade jag lätt bokat!

Liknande trådar

Tjatter Nu vill jag inte kritisera just dig Scata eller ni som gillat denna, utan mer generellt en fråga jag funderat på länge som denna bilden...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
10 782
Senast: Jeffery
·
Z
Hoppning Förra sommaren köpte jag ett 6årigt sto med kanon stam (Heartbreaker) som mer eller mindre hade varit vanvårdat i hela sitt liv. Ingen...
2
Svar
23
· Visningar
3 812
Senast: zoowie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Bra gårds och stallhund