Upplands Summer Paint Show

Sv: Upplands Summer Paint Show

Det är så trist med personer som du, som gör ett nytt nick bara för att gå in i en tråd och kasta skit på paintfolket/föreningen. Det händer tyvärr lite nu och då...

Tyvärr så är det så att det finns en liten klick människor som gör allt för att sabotera för paintföreningen. Inför Championatet förra året så spreds t.ex. ryktet att det inte var några anmälda och skulle ställas in, vilket gjorde att vissa inte anmälde. I Norge har man haft samma problem vid en tävling som låg nära en annan tävling... danskar struntade i att åka till Norge då ett "gäng svenskar" talat om för dem att det knappt inte var några anmälda där...

Sånt här gagnar naturligtvis inte någon. Det skulle vara mycket bättre om alla kunde samarbeta istället! Att det finns flera aktörer som vill anordna tävlingar är jättebra, men varför inte samarbeta istället för att motarbeta.

Jag vet att paintföreningen har sökt samarbete med quarterföreningen men de har tyckt att de redan har så stora tävlingar. Men förhoppningsvis kan ett samarbete uppstå i framtiden. Låt oss hoppas det. Många har ju faktiskt både paint och quarter....

Så go vänner, låt oss hjälpas åt istället! Låt allt gammalt groll ligga kvar i byrålådan och istället lägga kraften på att se till att saker och ting blir bättre i framtiden.

Jag tyckte tävlingen på Jälla var jättetrevlig. Men visst hade det varit roligare med fler anmälda. Vi får alla hjälpas åt och jobba för det inför nästa års upplaga av Uppland Summer Paint Show.

Bra att veta är också att SPHA alltid har Allbreedsklasser på sina tävlingar.

Fortsatt skön sommar!

:bow: till dig som orkar försöka pränta in det här innanför pannbenet på grolltrollen!

Vad kul att ni la in bilder och text också och inte bara resultaten. Bra jobbat :banana:
Tyckte jag skymtade en och annan bukefalister bland bilderna.

Sedan tycker jag att det var jättekul att det var så många SPB med på Jälla. Hoppas det kommer lika många till Championatet också.

Nu finns lite bilder på både www.spha.se samt på www.paintinfo.se

Webmastern har varit på en veckas semester direkt efter tävlingen och inte haft tillgång till dator. Därav fördröjningen av resultat och bilder. Men även webmastrar behöver semester ibland... ;)

Grattis till alla ni som gjorde så fina ritter!!! Kalaskul!
Och så var det roligt att träffa flera av er Bukefalister :banana:

Jag ville bara säga att jag hör till den skaran som tyckte det va en lysande tävling och att vi med andra raser vågade oss ut,då det va trevligt bemötande från tävlande och funktionärer!!:bow:
Sen va de extra roligt att träffa dig,Cowsense-nu har man ett ansikte på en till här,,:banana:

Det är så trist med personer som du, som gör ett nytt nick bara för att gå in i en tråd och kasta skit på paintfolket/föreningen. Det händer tyvärr lite nu och då...

Tyvärr så är det så att det finns en liten klick människor som gör allt för att sabotera för paintföreningen. Inför Championatet förra året så spreds t.ex. ryktet att det inte var några anmälda och skulle ställas in, vilket gjorde att vissa inte anmälde. I Norge har man haft samma problem vid en tävling som låg nära en annan tävling... danskar struntade i att åka till Norge då ett "gäng svenskar" talat om för dem att det knappt inte var några anmälda där...

Sånt här gagnar naturligtvis inte någon. Det skulle vara mycket bättre om alla kunde samarbeta istället! Att det finns flera aktörer som vill anordna tävlingar är jättebra, men varför inte samarbeta istället för att motarbeta.

:eek::eek::eek:

jälla var superbra!

jag som tykte jag åkt långt, för att sedan hitta en från samma klubb + en från grannklubben var ganska överaskande, men, det var värt att åka på!

Va bra skrivet!!! Jag är inte så hemma på det här med tävlingar- har börjat åka nu då Ann som köpte Tösa av mig har visat intresse. Och så är jag ju stolt uppfödare till Miss April Sunshine också!;)
Jag försöker läsa det jag kan här på Buke och pga att jag inte kan så mycket så tycker jag att ni eldsjälar är bra att ha en god sida till!!!:rofl::rofl::rofl:
Hur som haver: Jag ska tänka på det du skrev när jag gnäller över att det va lite få anmälda... Hoppas att det kommer flera på andra tävlingar, tyvärr kommer vi inte att åka med Tösa då det INTE är så skoj att va ensam i klassen... Vi är inte ute efter rosetter utan konkurensen!!!!!:laugh: Så snälla ni som har 1-åringar, ska ni visa era hästar (ston så klart) så skriv gärna till mig för då kommer vi!!!:banana::banana: Ha det gott alla quarter och paintvänner!!!!

Detsamma till dig, jätteroligt att träffas. Och ni var ju kanonduktiga! :bow::bow::bow:

bara en fråga, men varför är vissa namn överstrykna? är det diskning? men varför står det då DQ på vissa?

men vem e du då cowsense?
jag måste ju ha sett dig!

Tråkigt när det blir så här. Fattar inte riktigt vad folk får ut av att sabotera för andra :confused:. Inte undra på att det är krig i världen när till och med folk med samma intresse inte kan komma överrens.

Jag tycker att det var jättetrevligt nere på Jälla och alla ni som jobbade har gjort ett kanonjobb :bow:. Utan er skulle det inte bli några tävlingar alls.

Jag tycker det var en jättetrevlig tävling, och fantastiskt att ni kämpar på, och inte ställde in, när det såg ut att vara så himla lite anmälningar innan! Det fick mig att ta mig i kragen och pallra mig dit, om inte annat för att hjälpa till att fylla upp några klasser! :D
Stor bock till er! :bow:

Överstrykna namn har de hästar som strukit sig.
DQ betyder att hästen blev diskad.

Jag skickar ett PM till dig ;)

Alla positiva inlägg här gör många väldigt glada! Och det är just det att majoriteten är glada och positiva som gör att så många orkar kämpa på. Och allt är definitivt på rätt väg så det kommer bara att bli bättre och bättre.

Det behövs också alltid nya eldsjälar som på något sätt vill bidra. Jag sitter själv inte i styrelsen men vet att det glatt tar emot samtal och mejl från medlemmar som på något sätt vill hjälpa till, i litet som stort. Valberedningen tar också glatt emot tips. På hemsidan finns kontaktuppgifter till alla.

Kul att ni gillade Jällatävlingen. Och till nästa år ska den bli ännu bättre och med fler tävlanden. Tillsammans så grejar vi det! Eller hur?! Kom gärna med idéer och förslag. Att marknadsföringen av tävlingen måste bli bättre har redan framkommit här. (Lokaltidningen hade fått tips i form av bilder och text men tyvärr tog de inte in något av det...)

Alla positiva inlägg här gör många väldigt glada! Och det är just det att majoriteten är glada och positiva som gör att så många orkar kämpa på. Och allt är definitivt på rätt väg så det kommer bara att bli bättre och bättre.

Det behövs också alltid nya eldsjälar som på något sätt vill bidra. Jag sitter själv inte i styrelsen men vet att det glatt tar emot samtal och mejl från medlemmar som på något sätt vill hjälpa till, i litet som stort. Valberedningen tar också glatt emot tips. På hemsidan finns kontaktuppgifter till alla.

Kul att ni gillade Jällatävlingen. Och till nästa år ska den bli ännu bättre och med fler tävlanden. Tillsammans så grejar vi det! Eller hur?! Kom gärna med idéer och förslag. Att marknadsföringen av tävlingen måste bli bättre har redan framkommit här. (Lokaltidningen hade fått tips i form av bilder och text men tyvärr tog de inte in något av det...)

Jag borde kollat om ni kontaktat tidningen innan jag skrev som jag skrev.... Inte lätt om de inte nappar! Men DU gjorde ett super jobb-bara med ditt glada leende och underbara sätt gjorde tävlingen värd att åka på!!!!!!!!!!!!!;):D
Nästa år så kommer jag nog me lilla Spooky (som jag i dags läge) kommer att behålla tills utgången med Tjejen visar sig... Tösa kommer nog också dit och vilar upp sig!:rofl::rofl::rofl:

Väntar med spänning på att bilderna ska läggas ut på clikevents,,någon som vet nå mer om de...de står att de ska komma ut under v 29

Till alla er som klagat på tävlingen;
Vi har annonserat ut denna tävling, den står även med i SQHA's tävlingskalender. Vi försökte med lokaltidningen men de nappade inte. Det fanns en STOOOOOR skylt vid vägen att det var tävling + en bra vägbeskrivning!
Vi hade även fler anmälningar detta år än året innan.
Det som jag kanske kan lägga störst vikt är att de som påstår allt med Enköpingstävlingen, ja den är större, den har även hållit på i 8 år!!! Jag pratade i veckan med deras arrangör och han sa att de hade samma sak i början. Det är de 2 sista åren som de haft mycket... Vi är inne på andra året, så vi kommer nog vi med att växa. Nästa år kommer tävlingen igen, och troligen på samma plats.
Vi har fått vissa konkreta förslag vad de tävlande vill ha som vi kommer försöka allt vad vi kan för att få igenom, men klaga inte på oss när vi försöker.

För er som tyckte att tävlingen var bra; TACK :bow:
Vi hoppas att ni drar mer er fler kompisar och vänner, både som publik och tävlande.

Sedan sista saken:
Championatet förra året. Vi hade fler paintar än tidigare år, trots att vi hade bojkottning från SKÅNE!!!!!! Vi hade trevligt vi som var där, vi har fått mycket nöjda reaktioner och det är vi stolta över! Vi kämpar fast vi gör det i uppförsbacke =)

Enköpings tävlingen har arrangerats 5 gånger inte 8 år,

2003 var det 54 hästar,
2004 var det 36 hästar
2005 var det 45 hästar
2007 var det 69 hästar
2008 var det uppåt 80 hästar

Till alla er som klagat på tävlingen;
Vi har annonserat ut denna tävling, den står även med i SQHA's tävlingskalender. Vi försökte med lokaltidningen men de nappade inte. Det fanns en STOOOOOR skylt vid vägen att det var tävling + en bra vägbeskrivning!=)

När vi kom klockan 07.40 så fanns det ingen skylt-vi var tre i bilen så vi är inte blinda.... Men vi ska inte tjafsa om det- den kanske kom upp efter att vi kommit?! Men vi tycker att det i övrigt var en jättebra och trevlig tävling men för oss som är ¨nya¨ på detta med tävlingar så är det lite trist att det inte är flera deltagande(men jag riktar ju in mig på er alla som har unghästar) då vi åkte med en 1-åring som bara visades i halter. Vi var ner på Grevagården i slutet på maj och det va samma sak där. Det är så trist när man är ensam i en klass men nästa gång så kommer vi att efteranmäla oss om vi åker för att inte riskera att vara själva i klassen. Dels vill vi ha konkurens dels en rättvis bedömning. Så alla som har 1-åringar- kom ut och visa upp er!!!!! Det va kul att det åtminstone va en liten årig hingst me- han ve ett riktigt litet charmtroll:). Jag vill inte verka kritisk och vill inte att det ska uppfattas så- framför bara lite funderingar och tankar från en som inte är ¨i svängen¨ men som försöker lära sig...

Hej,

Jag kan rekommendera tävlingen The Real Feel som jag var på förra året. Tävlade förvisso inte i halter då, men om jag kommer ihåg rätt så var där många i halter klasserna.
Där var gott om paintar och även allbreeds, det var det roligaste tävling jag var på förra året. Jättemysig stämning och ett jättebra arrangemang.
I år går den på Bökeberg, vet inte om det är långt för dig men jag ska dit det är en sak som är säker :banana:

Tack snälla för tipset! Vi kommer nog att satsa till nästa år istället... Känns ju inge skoj att åka så långt o va ensam i klassen, vi behöver inte träna så mycket då Tösa e hur cool som helst ute! Men hoppas vi ses framöver!!

Liknande trådar

Hästvård Hej! Vi har en valack som igentligen är 8 år, men mer som 6 i huvudet. Kenta som han heter, är otroligt snäll att hålla på med, han är...
Svar
2
· Visningar
891
Senast: skiesabove
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 056
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej! Jag är en 21-årig tjej som är enormt enormt ridsugen igen, men vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga som återfallsryttare...
Svar
8
· Visningar
2 769
Senast: Ramona
·
Hästmänniskan Hej! Har en fråga angående sponsring och samarbete. Vill inte riktigt fråga tränare och vänner om det, känner mig lite dum hehe. Jag är...
Svar
2
· Visningar
956
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka