Upplands Summer Paint Show

M

missapril

Är det någon som ska dit med sin 1-åring? Vi ska dit med Tösa men det skulle vara kul om vi inte va själva i klassen 1-åriga ston eller om någon skulle ta med sin 1-åriga hingst eller valack...

Sv: Upplands Summer Paint Show

Det hade varit kul att åka med mitt 1-åriga sto, OM jag hade haft en bil, OM jag hade haft en transport, OM jag hade åkt iväg lite mer med hästen så att hon var van och OM jag hade haft pengar till att betala avgifterna, bensin, boende och lite sånt...men tyvärr så har jag varken råd, tid eller möjlighet. (En bra bit att åka när man bor i Skaraborgsområdet.)
Och eftersom vi inte kom iväg till Q&P Challenge så lägger vi nu allt krut på första helgen i oktober istället.

Hoppas dock att folk som bor lite närmare dyker upp! :)

hur har det gått för er då? :)

jag misstänker att en bukare äger åringen i hage 6....
(som "chosse" blev kär i :D )

För oss gick det bra. Men det är lika trist varje gång man går in själv i en klass... Den åringen du nämner va inte vår!!;) Våran lilla Tösa stod i box, eller låg ska man väll säga... Flera trodde att hon va sjuk men hon går på bete så hon tyckte det va UNDERBART att få ligga inne och sova...:rofl::rofl::rofl:
Hennes halvsyster, April, är likadan, har inga problem att ligga i boxen på tävlingsplatsen...:)
Men varför kommer det inga på tävlingarna????? Är det ingen mer än vi som vill visa i halter? Ingen mer som tycker att det är bra att komma ut på olika platser med sina åringar/två åringar? Jag tänker inte åka fler gånger om det är så här dåligt med deltagande... Känns trist med alla pengar och tid man lägger ned å så är man själv i klassen... Nån som tycker lika???

var det ni som snodde min box?
helt plötsligt stog det en pålle i box nr ett, få tog vi hage, nån "snodde" våran hage 2ggr. hah.. även fast vi lagt ut hö + hink.. haha.¨

jag tycker det har minskat kraftigt med anmälningar i ALLA grenar.. folk har väl inte pengar längre...

Haha Närå-vi tog inte din box...:rofl::rofl:
Vi hade fjärde på vänstersida(ut mot kohagen)...:rofl::rofl:
Men vi sa till en att INTE ta den första då Veronica (som äger April) sa att det stått en häst där under natten!
Trist att inte det kommer folk på tävlingarna, kostar ju för arrangörerna.

fast ingen skada skedd, "chosse" står minst lika bra utomhus, han är renlig av sig ;)

hur såg du/din häst ut?
intressant att ha sett folk ;)

ja det är så himla tråkigt att det blir mindre och mindre tävlingar, eller har det blivit så att folk helt enkelt bara vill rida hemma?
det är ju väldigt många "blåbärsklasser" så att skylla på att man inte är bra nog....

Hoppas att inte jag "snodde" någons box,men jag hade bokat box innan och när jag kom så var de inte uppmärkta med namn så de blev lite snurrigt..
Jag är fortfarande i lyckorus över att vi kom på en 2a plac i all breed trailen,jag var ialla fall ensam att ha en tinker,,:bump:

Det gäller att välja rätt arrangörer har jag förstått. Det var en Quartershow igår med över 90 hästar så de hade inga problem.

Va på PaintChampionatet i fjol och blev mycket besviken. Knappt några startande ( de stängde tom restaurangeng för första gången i Grevagårdens historia pga ingen publik)
Som tur är har jag både Quarter och Paint . Enköpingsshown i lördags var:banana::banana::banana: en succé igen.

Hoppas att inte jag "snodde" någons box,men jag hade bokat box innan och när jag kom så var de inte uppmärkta med namn så de blev lite snurrigt..
Jag är fortfarande i lyckorus över att vi kom på en 2a plac i all breed trailen,jag var ialla fall ensam att ha en tinker,,:bump:

ingen skada skedd, det fanns ju hagar osv och ingen skulle ju sova på dagen ;)

tinkern såg jag! jättesnygg! satt i lasbilen och kollade när ni red fram:D

Det gäller att välja rätt arrangörer har jag förstått. Det var en Quartershow igår med över 90 hästar så de hade inga problem.

de flesta visste inte om att jälla fanns, frågade runt lite i enköping och de flesta stog som frågetecken.. lite dålig reklam? För om de hade vetat tidigare att det var tävling på jälla skulle de kunna tänkt sig åka dit (!!)
det var ren tur att jag öppnade proppen. (öppnar proppar även de tävlingar jag inte kan vara med i, för nyfikenhets skull) och såg att det var ALLBREEDS.

SPHA´s hemsida tycker jag dessutom är väldigt rörig. man hittar ingenting.. jag hade dagarna innan försökt se hur många starter, mönster osv men inte hittat något. nu efter tävlingen så visste jag att mönstren varit ute på hemsidan (bra att spara för träningar hemma) så hittade jag länken med nöd och näppe...:grin:

Själva tävlingen tyckte jag var väldigt trevlig. synd bara att det var lite hinder på framridningen men egentligen var det ganska skönt då den blev uppdelad i 2delar.. :)

lite för lite vegitariskt att välja på dock!
det var tur att man hade massäck köpt dagen innan.
men bullarna var väldigt goda (och billiga! van att betala 15spänn för den storleken!)
väldigt varmt välkomnande, STORT plus för den fina uppstallningen, trevliga hagar och trevligt uppehälle!

både enköping och Jälla får ett stort :bow: av mig!

JÄTTEGRATTIS!!!!:bow::bow:

Jag tror bara att du inte förstår själv hur himla duktig du är!!!:p

Men det är inte så lätt att välja ännan¨ arrangör då man har en paint och vill åka på painttävlingar... Vore bättre om man arbetatde tillsammans(quarter/paint föreningen) för det kanske skulle komma flera då... Jag tycker också att SPHA har dåligt med reklam för sina tävlingar-fanns INGEN!!!!!!- skylt då vi kom till Jälla söndag morgon 07.40!!!!!! Och en annons i tidningen kanske hade vart bra? Hur som helst-Jeanette på paintinfo gjorde tävlingen värd att åka på bara för att hon fanns där!! Och trevligt folk,bra anläggning m.m var ju bra! Så jag ska inte bara kritisera...;)

Våra hästar stog bredvid varandra va? Det va vi som hade den lilla hästen som bara sov...:rofl::rofl::rofl: Eller ¨vi¨-jag är uppfödare men Ann har köpt Tösa av mig...:rofl:

JÄTTEGRATTIS!!!!:bow::bow:

Jag tror bara att du inte förstår själv hur himla duktig du är!!!:p

Tack snälla,det värmer gott!!
Ja jag kan bara säga att det har gått väldigt fort frammåt med killen och att han tycker det är jätte skoj o tävla,,,vårat mål är att va med på Nordic till nästa år,,,:banana:

Våra hästar stog bredvid varandra va? Det va vi som hade den lilla hästen som bara sov...:rofl::rofl::rofl: Eller ¨vi¨-jag är uppfödare men Ann har köpt Tösa av mig...:rofl:

Ja men visst,gud vilken skön liten skapelse som bara låg o njöt i boxen bredvid,det blir nog en lysande stjärna i framtiden!!!

mmm.... sidan är minst sagt rörig och mycket selektiv ( dvs de lägger ut det som passar föreningen) . Inga resultat från APHA tävlingar i Sverige i år är utlagda.(jämför med SQHA som lägger ut alla resultat och proppar från AQHA tävlingar)
Tävlingen på Jälla var ju arrangerad av SPHA men inga startlistor utannonserade och inga resultat. Fanns det några deltagare ? Var det en tävling ? Who Knows.... Är det som det har varit sista året när SPHA arrangerar något - Inga deltagare....Vad beror det på ?
SPHA har uppdaterat sin Hemsida idag men inte ett ord om deras tävling på Jälla.....

Men det är inte så lätt att välja ännan¨ arrangör då man har en paint och vill åka på painttävlingar... Vore bättre om man arbetatde tillsammans(quarter/paint föreningen) för det kanske skulle komma flera då... Jag tycker också att SPHA har dåligt med reklam för sina tävlingar-fanns INGEN!!!!!!- skylt då vi kom till Jälla söndag morgon 07.40!!!!!! Och en annons i tidningen kanske hade vart bra? Hur som helst-Jeanette på paintinfo gjorde tävlingen värd att åka på bara för att hon fanns där!! Och trevligt folk,bra anläggning m.m var ju bra! Så jag ska inte bara kritisera...;)

det var tur att man hade någon med sig som varit där tidigare och kunde vägen :angel:

Jeanette, det var hon som hade den fina (alla ver fina iof) painten?
om det var samma tjej vi tänker på så var hon OTROLIGT service minded, trevlig osv :bow:
knappt att man träffar så snälla människor :eek:

Jag håller med dig till 100%!!!!!!!!

Liknande trådar

Hästvård Hej! Vi har en valack som igentligen är 8 år, men mer som 6 i huvudet. Kenta som han heter, är otroligt snäll att hålla på med, han är...
Svar
2
· Visningar
891
Senast: skiesabove
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 056
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej! Jag är en 21-årig tjej som är enormt enormt ridsugen igen, men vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga som återfallsryttare...
Svar
8
· Visningar
2 769
Senast: Ramona
·
Hästmänniskan Hej! Har en fråga angående sponsring och samarbete. Vill inte riktigt fråga tränare och vänner om det, känner mig lite dum hehe. Jag är...
Svar
2
· Visningar
956
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka