Uppklassningspoäng

I

indy1234

Det finns säkert nån tråd men hittar ingen..

Har förstått att det är uppklassningspoäng på ponny.
Gäller det alla klasser? Och hur räknar man poängen?.
Försökt och hitta uppklassningspoäng på ridsport förbunderts sida men hittar det inte. Så hur vet man hur många poäng man fått?:confused:

Sv: Uppklassningspoäng

Du kan söka på dina resultat i SvRF:s databas, dock har den ofta en del fel.
Listor över poängen finns i TR. Jag gör en snabbversion här.

LB:
7-5-4-3-2-1 osv
LA reg:
9-7-6-5-4-3 osv
LA nat:
18-14-12-10-8-6 osv
Msv B reg:
11-9-8-7-6-5 osv
Msv B nat:
22-18-16-14-12-10 osv

Msv A och Svår A kan jag inte i huvudet. Mitt TR är hemma, inte på jobbet ;)

Poäng får man först när man placerar sig i regional Lb och uppåt.
Vid 50 poäng tagna får man inte längre hoppa lokalt eller regional Lb om inte klassen är öppen.
För att kvala Msvb behöver man minst 10 poäng från La
För att kvala MsvA behöver man minst 20 poäng från Msvb
För att kolla hur många poäng du har kan du gå in på http://www.ridsport.se/svrf2000/termin/mainr.htm

Regional Lb
1:a - 7 p
2:a - 5 p
3:a - 4 p
4:a - 3 p
5:a - 2 p
6 > - 1 p

Regional La
1:a - 9 p
2:a - 7 p
3:a - 6 p
4:a - 5 p
5:a - 4 p
6:a > - 3 p

Regional MsvB
1:a - 11 p
2:a - 9 p
3:a - 8 p
4:a - 7 p
5:a - 6 p
6:a > - 5 p

Orkar inte skriva upp poängen för nationel > :p

Okej, tack för svaren. Men läste att en kompis till mig blivit uppklassad ur LC. Isf, hur gick det till? :smirk:

Jag tävlar D-ponny, har tävlat lokalt med placeringar i LC och en placering i LB, får jag då gå upp och tävla regional LB direkt nästa år eller måste jag ha fler poäng i lokal LB först?:confused:

okej, tack för hjälpen :bow: blir lite förvirrad ibland :angel:

och om man är uppklassad tex inte får starta LC längre, om man inte har räknat poängen, hur ska man då veta att man inte får starta?

Alltså om jag inte misstar mig är uppklassningen bortagen från i år? rätt mig om jag har fel men jag tror jag läste det någonstans. Orkar inte kolla TR nu......

Alltså om jag inte misstar mig är uppklassningen bortagen från i år? rätt mig om jag har fel men jag tror jag läste det någonstans. Orkar inte kolla TR nu......

Nu blir jag förvirrad :mad:
vad menar ni? :confused:
Vad gäller nu då? :confused:

Du får starta precis vilken klass du vill även med en häst som tagit många placeringar i högre klasser.

Ojdå, varför är den reglen bortagen tro? :o

kanske för att om ngn tex har ridit msv och sen går de skit dåligt.. och om nån vägrar ut sig i de, kanske man vill gå ner i klasserna även fast att man föörut har placerat sig i La-msv, haha inte vet jag :P men antar att det är ngt sånt :P folk kanske har klagat.. ;)

Ojdå, varför är den reglen bortagen tro? :o

Det är en föråldrad regel, både bra och dålig. Det finns ekipage som aldrig går uppåt i klasserna bara harvar LC-LB ev LA och håvar in rosetter. Men samtidigt så kanske det finns anledningar att dom inte går uppåt också och det är där uppklassningen har varit ett problem iom att dom knappt fått tävla nått. Hästen kanske är begränsad, ryttaren höjdrädd mm...
Jag tycker det är bra, man ska ha rätt att rida vilka klasser man vill som det är på stor häst.

Kan det kanske ha att göra med att man inte kan vinna pengar längre på ponny-tävlingar?

Det kan ju faktiskt spela in lite, nu har man ju inget att tjäna på att "harva runt" i LB för att ta placeringar (och tjäna pengar) när man kanske tävlar Msv i vanliga fall

Liknande trådar

Heeelt ny på att tyda dom här unghästbedömning som finns. Kollar på en häst som är 5, fick klass 1 i gångarter och hoppning på...
Svar
12
· Visningar
1 252
Senast: Robina
·
Kropp & Själ Vet inte om detta tagits upp i hudvårdstråden, den är så bred så tänkte detta kunde få en egen tråd för det är säkert många som har...
2
Svar
20
· Visningar
1 804
Senast: Rosett
·
Utrustning Någon som vet? Hittar gamla trådar här på Buke om snösulor av olika slag. Många rekommenderar ”Joursulan” men dessa verkar ha försvunnit...
Svar
8
· Visningar
885
Senast: WildHorse
·
Kultur Brukade ha extremt många hästböcker när jag var yngre, och minns att det fanns en av dem jag verkligen älskade. Har dock inte kvar den...
Svar
8
· Visningar
758
Senast: saltakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka