uppklassning till msv B

L

Liniz

Är det någon som vet vad det är som gäller för att kvalificera sig till msv B i hoppning med ponny?? Tack på förhand!

Rida felfritt i grundomgången 5 gånger på LA-nivå.
Lr ta 20 uppklassningspoäng, tex vinna några gånger i LA.

Inte uppklassad till msv B utan kvalificerad.

Kvalificerad = du är tillräckligt bra att rida klassen (resultats,poängmässigt)

Uppklassad = du är för bra för att rida i den klassen (tagit för många poäng)

Hej !

Man skall ha 5 felfria LA på regionel tävling. Eller 10 poäng i LA ! :banana:

men snälla kan ni ge er?
Det är naturligtvis otroligt dumt/korkat att hon inte kännt till det innan och dessutom startat msv. MEN hon gjorde ett misstag som inte skall upprepas, alla gör väll fel?
Och ni skulle själva bli glada om ni slapp höra det flera flera gånger efteråt. Det räcker väll med allt som varit redan?

Man behöver ha 20 poäng i MsvB för att få starta MsvA, om jag inte är helt virrig. Om det kan vara därifrån du har fått för dig att man behöver 20 poäng?

20p för sin egen skull eller för sina föräldrar? inteför reglerna i TR iaf.
ett tips: läs TR!
jag har ridit o tävlat ponny fram tom maj i år tom. msv klasser, alla dicipliner.
Jag har läst tr ganska många ggr vid detta laget... man har inte så mkt i o göra i bilen när man åker kors o tvärs över hela halvan av södra sverige. :smirk:

Liknande trådar

Dressyr Jag må vara trög men jag fattar inte kvalreglerna, finns det någon klok människa som kan hjälpa mig? 🙈 I Msv B behöver jag kvala från...
Svar
5
· Visningar
590
Senast: Snurrfia
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
816
Senast: Ketrawzc
·
Tävling Får jag som 15-åring tävla en B-ponny i en LE avdelning b? Gäller det samma regler i klasser som är bedömning A (clear round)...
Svar
3
· Visningar
736
Senast: Fiorano
·
Hästvård Jag har nog varit otydlig innan! Jag vill veta om det är någon som har fått samma diagnos på sin häst som jag fått på min häst. Han...
Svar
1
· Visningar
483
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Rider ni med snokrem?
  • Evolve