Uppklassad

FT_ryttare

Trådstartare
Kan man bli uppklassad ur 110-120 på häst på regional/nationell nivå?

vad är de för gränspoäng isåfall?

har inte TR här jus tnu...

Sv: Uppklassad

Du blir inte uppklassad om du rider hoppning på häst

är du säker???
varför ska man annars få poäng...förutom för o kvala upp till högre höjder då.

är du säker???
varför ska man annars få poäng...förutom för o kvala upp till högre höjder då.

Ja, på stor häst är det så idiotiskt gjort så att man inte blir uppklassad. Man behöver väl inte heller kvala till klasser på stor häst? Bara om man som junior ska kvala till 1,30-klasser. På stor häst behöver man bara kvala för att få starta i Elittävling, annars är det nog fritt. Se bara på alla ryttare som får nya hästar till stallet och rider 1,40-klasser första tävlingen.
Poängen används för att räkna ut championat osv.

Jag har använt TR, både I och III men det är luddigt skrivet. I III:an finns t.ex. bara poängtabell för ponny. Den för stora hästar finns i I:an.

Det är ju championatspoäng man får om man inte är Junior då, dom måste ju kvala... tycker att det är bra att uppklassningen är borttagen, borde tas bort på ponny också.

Det är ju championatspoäng man får om man inte är Junior då, dom måste ju kvala... tycker att det är bra att uppklassningen är borttagen, borde tas bort på ponny också.
Håller med:
Det är ju en ren tur att man inte blir uppklassad, jag menar hur många tävlar igentligen över 130 ?? Många håller sig på 110-130 cm och varken vill, vågar eller har kunskap till att tävla högre.

Senast ändrad av en moderator:

Håller med:
Det är ju en ren tur att man inte blir uppklassad, jag menar hur många tävlar igentligen över 130 ?? Många håller sig på 110-130 cm och varken vill, vågar eller har kunskap till att tävla högre.

Mja, på ponny kan man ju inte bli uppklassad ur mer än LB. Motsvarande på stor häst 1,10 m. Alltså skulle man kunna fortsätta rida 1,20-1,30 ändå. Och självklart kunna rida öppna 1,10-klasser.
Om det nu var så du menade. Förstod inte riktigt vad du menade med ditt inlägg.

ja jag tycker oxå de är bra eftersom jag i år har tävlat en häst som är liten o inte besitter så hög kapacitet.
har i år tävlat 3 130 med plac i alla:D provade en 135 o var första utanför plac men hon fick dels kämpa o banan var ganska lätt så en teknisk 140 klarar hon inte.
så vi får hålla oss på 130 o då är de ju bra att vi inte kan bli uppklassade om de nu ska gå bra för oss i dom klasserna.

ja jag tycker oxå de är bra eftersom jag i år har tävlat en häst som är liten o inte besitter så hög kapacitet.
har i år tävlat 3 130 med plac i alla:D provade en 135 o var första utanför plac men hon fick dels kämpa o banan var ganska lätt så en teknisk 140 klarar hon inte.
så vi får hålla oss på 130 o då är de ju bra att vi inte kan bli uppklassade om de nu ska gå bra för oss i dom klasserna.

Du kanske ska läsa mitt inlägg ovanför ditt? ;)
På ponny så kan man inte bli uppklassad ur mer än LB, på stor häst är det 1,10 m. Alltså skulle man, om man använde samma regler, inte kunna bli uppklassad ur mer än 1,10 m.

nu förstår ja inte..
man kunde väl inte bli uppklassad ?
Det tycker jag är bra för de finns dom hästar som är begränsade.

nu förstår ja inte..
man kunde väl inte bli uppklassad ?
Det tycker jag är bra för de finns dom hästar som är begränsade.

Nej, men på ponny kan man bli uppklassad. Och de bestämmelserna "översatte" jag till ridhästars klasser. Och läs det en gång till, man kan inte bli uppklassad från högre än 1,10-klasser.

Nej, men på ponny kan man bli uppklassad. Och de bestämmelserna "översatte" jag till ridhästars klasser. Och läs det en gång till, man kan inte bli uppklassad från högre än 1,10-klasser.

Nu strulade du till det. :p

Nej, men på ponny kan man bli uppklassad. Och de bestämmelserna "översatte" jag till ridhästars klasser. Och läs det en gång till, man kan inte bli uppklassad från högre än LB-klasser på ponny.

Fast översatt till "hästklasser" skulle det bli 1,10 om man nu skulle ha uppklassningssystem, men det är ju det du har skrivit hela tiden. ;)

Nu strulade du till det. :p

Nej, men på ponny kan man bli uppklassad. Och de bestämmelserna "översatte" jag till ridhästars klasser. Och läs det en gång till, man kan inte bli uppklassad från högre än LB-klasser på ponny.

Fast översatt till "hästklasser" skulle det bli 1,10 om man nu skulle ha uppklassningssystem, men det är ju det du har skrivit hela tiden. ;)

Ja, jag skrev det som om det hade gällt för stora hästar. Så fel har jag inte skrivit, om än lite rörigt kanske :)

Liknande trådar

Anläggning Jag har en paddexbana som jag egentligen är nöjd med men behöver mer material till den och paddex säljs inte längre så tänkte jämna...
Svar
10
· Visningar
618
Senast: tara
·
Hästmänniskan Det börjar bli dags för mig att leta efter en ny häst och jag undrar om ni har något tips på en ny ras som skulle passa mig. Jag är...
Svar
19
· Visningar
953
Senast: ufot
·
Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
52 004
Senast: fio
·
Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
341
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka