Upphovsrätt till bild

ascha

Trådstartare
Har googlat men inte lyckats hitta svar så jag försöker här! Jag skulle vilja använda en bild men författaren till boken jag hittat bilden i levde mellan 1848-1916 i England. Någon som vet vem som äger rätten till bilden när författaren varit död så länge?

Upphovsrätten till fotografiska bilder gäller i 50 år efter upphovsmannens död. Handlar det om ett fotografiskt verk så är skyddet 70 år efter upphovsmannens död. Oavsett vilken slags bild det handlar om så är det fritt fram för dig att använda dig av bilden :)

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
15 672
Hundhälsa Min första hund är nu 11 år (dvs hon är den äldsta hunden jag än så länge har haft), och hon har under åren använt sina tänder en del -...
Svar
2
· Visningar
393
Senast: Jeps
·
Juridik & Ekonomi Jag har googlat mig blå, men hittar bara svar på motsatt situation, alltså vad som händer om enskild egendom används för en investering...
Svar
6
· Visningar
1 020
Senast: Smulu
·
Utrustning Min kära dam, en 7-årig PRE-korsning på ca 160 cm, är på träningsläger. Hon har verkligen börjat bli fin men då dyker dilemmat upp att...
Svar
6
· Visningar
988
Senast: Barret
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sodastream
  • Valet i USA
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur